سازمان ملل از آمریکا خواست به صدای معترضان گوش دهد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:45

سازمان ملل از آمریکا خواست به صدای معترضان گوش دهد

شماره: 10131
Aa Aa

دوجاریک گفته مقامات باید در واکنش به تظاهرکنندگان خویشتنداری نشان داده و پرونده رفتارهای خشونت آمیز پلیس را مورد بررسی قرار دهند.

با اعلام سخنگوی سازمان ملل متحد؛
سازمان ملل از آمریکا خواست به صدای معترضان گوش دهد

استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد از قول آنتونیو گوترش، دبیر کل این سازمان خواستار برگزاری اعتراضات به شکل مسالمت‌آمیز در ایالات متحده شد و از رهبران این کشور خواست تا ضمن گوش دادن به صدای معترضان در مواجهه با آنان خویشتنداری نشان دهند.

به گزارش اسپادانا خبر، دوجاریک گفت:

«شکایت‌ها باید شنیده شوند اما باید به روش مسالمت‌آمیز بیان شوند و مقامات هم باید در واکنش به تظاهرکنندگان خویشتنداری نشان دهند.»

وی افزود: «در ایالات متحده هم مانند هر کشور دیگری در جهان، گوناگونی مردم یک ثروت است و تهدید نیست اما موفقیت جوامع متنوع در هر کشور بسته به تلاش گسترده در جهت انسجام اجتماعی است.»

دوجاریک در مورد رفتار خشونت‌آمیز پلیس گفت:
«پرونده همه این گونه رفتارها باید مورد بررسی قرار گیرد. ما همیشه گفته‌ایم كه نيروهای پلیس در سراسر جهان نیاز به آموزش كافی در مورد حقوق بشر دارند و همچنین باید برای حمایت‌های روانی و اجتماعی از پلیس سرمایه‌گذاری شود تا آنها بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.»

تظاهرات در حمایت از اعتراضات ضد نژادپرستی در آمریکا در کشورهای مختلف جهان ادامه یافته است.

اعتراض‌ها به کشته شدن یک شهروند سیاهپوست به نام جورج فلوید حین بازداشت خشن به دست پلیس شهر مینیاپولیس در هفته گذشته به سرعت در سراسر آمریکا گسترش یافت. این اعتراض‌ها به موج محکومیت رفتار خشن و نژادپرستانه پلیس آمریکا بدل شد و راهپیمایی در بسیاری از شهرهای این کشور رنگ خشونت به خود گرفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان