ظرفیت تخت های بیمارستانی ایران تکمیل شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 1:22

ظرفیت تخت های بیمارستانی ایران تکمیل شد

شماره: 11326
Aa Aa

50 درصد از کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند فوت می‌کنند| از هر 10 نفر که مجبور به استفاده از لوله تنفسی می‌شوند 9 نفر فوت می‌کنند.

معاون کل وزارت بهداشت ایران خبر داد؛
ظرفیت تخت های بیمارستانی ایران تکمیل شد

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت ایران در برنامه تهران کلینیک رادیو تهران گفت:

کرونا به‌صورت روزانه 19 تا 20 درصد از کل آمار مرگ و میر ما را تشکیل می‌دهد که این آمار را نباید در بین 80 میلیون نفر بلکه باید در آمار کل روزانه مرگ و میر که حدود هزار نفر است در نظر گرفت و حتی فوت یک نفر برای ما ناراحت کننده است.

ببه گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

حریرچی بیان کرد:

ظرفیتی که در مراکز درمانی دیگر به بیماران کووید 19 اختصاص یافته، تکمیل شده و در این مراکز از ظرفیت سایر بخش‌ها برای بستری بیماران کرونایی استفاده شده است. باید این را بدانیم که این بیمارستان‌ها پیش از این با اشغال تخت بالای 80 درصد مواجه بوده‌اند و هر بیمار کرونایی که باید بستری شود، بیمار بخش دیگر مرخص نمی‌شود.

وی ادامه داد:

از هر تعدادی که به ویروس مبتلا می‌شوند، تعدادی در بیمارستان بستری شده که از این تعداد بستری‌ها حدود 10 درصد فوت می‌کنند. 50درصد از کسانی که در بخش مراقبت‌های ویژه بستری می‌شوند، فوت می‌کنند. از هر 10 نفر که کادر درمان مجبور به استفاده از لوله تنفسی برای آن‌ها می‌شوند، 9 نفر فوت می‌کنند. پیشگیری باید پیش از مراجعه به مرکز درمانی آغاز شود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان