غربی‌ها می‌خواهند زندگی را از زنان ما بگیرند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:42

غربی‌ها می‌خواهند زندگی را از زنان ما بگیرند

شماره: 20891
Aa Aa

ابراهیم رئیسی می گوید سبک زندگی اسلامی دشمنان را دچار تشویش کرده و می‌دانند که با رواج این سبک چه بر سر سبک زندگی غربی آنها خواهد آمد.

زنان ما به دهان یاوه گویان سیلی زدند؛
غربی‌ها می‌خواهند زندگی را از زنان ما بگیرند

سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا و دختران سلیمانی در یزد گفت:

بایذ از ظرفیت بانوان بیش از پیش در حوزه‌های تصمیم سازی استفاده شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی گفت که در مرحله اول ۱۰ هزار نفر از بانوان فعال در عرصه صنایع دستی بیمه می شوند.

او افزود:

گمشده جامعه بشری حضرت فاطمه (س) است. اگر جامعه بشری می خواهد از بسیاری از تهدیدات و آسیب های اجتماعی نجات پیدا کند شناخت و محبت حضرت فاطمه زهرا(س) و الگو قرار دادن آن می تواند راهگشا باشد.

رئیسی ادامه داد:

امروز نگاهی که جمهوری اسلامی به تبعیت از فاطمه اطهر (س) و آموزه های اسلام دارد مانند نگاه کالایی و ابزاری مغرب زمین به زن یا آن دیدگاه متحجرانه ای که برای زن حق هیچ گونه فعالیت علمی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی قائل نمی شود نیست. در جمهوری اسلامی نگاه فاطمی به زن می شود و در این نگاه زن یک انسان تمام عیار است که می تواند در همه عرصه‌های فکری، اخلاقی و علمی نقش ایفا کند و فردی مؤثر در خانواده برای تربیت فرزندان و در جامعه باشد. در نگاه رهبری و امام ما از ابتدای انقلاب زن در مجامع علمی و دانشگاهی و حتی ورزشی با حفظ ارزش ها و حفظ حجاب نقش آفرینی می کند و این امر غرب را عصبانی کرده زیرا الگویی که آنها می خواهند معرفی کنند الگویی نیست که امروز در ایران  اجرا می شود. غرب ترس دارد که الگویی در جامعه شکل بگیرد که الگوی ضد استکباری باشد. این الگو برای آنها سخت است و آن را برمی تابند، امروز روزگار جنگ اراده هاست و با سبک زندگی اسلامی دشمنان ما را دچار تشویش شده اند و می‌دانند که اگر این سبک در جامعه رواج پیدا کند، چه بر سر سبک زندگی غربی آنها خواهد آمد.

وی گفت:

برخی از بانوانی که ممکن است حجابشان ضعیف باشد افرادی دلداده انقلاب، متدین، با ایمان و به شهدا و ارزشها احترام قائل هستند. صحنه‌های زیادی دیده ام که این خانم‌ها وقتی اسم رهبری را می برند اشک می ریزند؛ آنها عشق به این نظام و انقلاب دارند و همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند زنان و دختران این جامعه هستند. به هیچ عنوان با نگاه های شخصی و سلیقه ای نباید این افراد طرد شوند و کسی نباید با آنها برخورد سلیقه ای بکند بلکه باید در زمینه تبیین ارزش حجاب اقدام شود، نگاه سلیقه ای مشکل ایجاد می کند و در این زمینه فرمایش مقام معظم رهبری فصل الخطاب برای همه است. کسانی که مدعی آزادی و  زندگی برای زنان هستند خوب است نگاهی بر رفتار خود داشته باشند. براساس آمار رسمی اعلام شده  هر ۱۰ روز یک زن به دست پلیس در آمریکا کشته می شود، کشوری که رکورددار زندانی زنان و کشتن آنان است می خواهد زندگی برای زنان ما بیاورد یا می‌خواهد زندگی را از زنان ما بگیرد ؟ بر اساس آمارهایی که رسانه های کشورهای غربی داده اند ظرف ۲۸ هفته ۸۱ زن به دست پلیس بریتانیا کشته شدند، حداقل تحقیقات در مورد کشته شدن زنان را در این کشور آزاد بگذارید اینها که دیگر هلوکاست نیست که منعی برای تحقیق در مورد آن وجود داشته باشد. ما راضی نمی شویم به دست زن و دختر ما حتی یک خار برود یا حقوق آنها مورد تعدی قرار گیرد و همه در دولت جمهوری اسلامی حافظ حقوق زنان خواهیم بود و این را نه به عنوان اینکه ما بخواهیم حقی به آنها بدهیم زیرا این حق را خدا داده و ما فقط می خواهیم از این حق صیانت کنیم و این حق در خانه و جامعه نباید مورد ستم قرار گیرد. جایگاه زن در خانه، جامعه و محل کار مورد احترام و توجه باید باشد و هیچکس  اجازه ندارد حق و حقوق آنان را ضایع کند.

او اظهار داشت:

امروز بسیاری از زنان ما در عرصه های سیاسی، مانند مردان مشارکت دارند، اولین گروهی که در مشهد در سال ۴۳ برای دفاع از امام به خیابان‌ها آمدند، زنان مشهدی  بودند و امروز هم حضور زنان و دختران مشت محکمی بر دهان یاوه گویان است.

  •  

«سید ابراهیم رئیسی» در پایان سفر استانی دو روزه به استان یزد و در نشست خبری اظهار کرد:

موضوع کاهش تورم جزو برنامه‌های اصلی دولت است و در این راستا از ابتدای روی کار آمدن دولت در شهریور ۱۴۰۰ که شاهد تورم نزدیک به ۶۰ درصدی بودیم تلاش شده که طی ان شاهد کاهش تورم در اسفندماه همان سال بودیم ولی در اردیبهشت ماه سال جاری به دنبال اجرای اصلاحات اقتصادی از جمله عادلانه کردن یارانه ها و همراه شدن این اقدامات با مسائلی مانند جنگ اوکراین، تورم منطقه ای و جهانی شاهد افزایش تورم در خرداد و تیرماه بودیم ولی در حال حاضر تورم نسبت به شهریورماه ۱۹ درصد کاهش داشته است.

 

22

 

وی گفت:

مهمترین تلاش دولت برای کاهش تورم انجام ندادن اقداماتی تورمی است که در این راستا اهتمام به رعایت انضباط مالی دولت و تشدید نطارت بر بانکها در مورد اضافه برداشت از بانک مرکزی و افزایش نقدینگی را با جدیت دنبال می‌کنیم و به مردم می‌گویم که با اقدامات دولت حتما تورم کاهشی خواهد شد.

او یکی از نیازهای اصلی امروز جامعه را تامین مسکن خواند:

دولت با درک مشکلات واقعی به صورت واقعی جهت رفع انها اقدام خواهد کرد و در همین راستا برای تامین مسکن در کشور نهضت ساخت مسکن را با جدیت دنبال می‌کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان