ماموریت نظامی واشنگتن در عراق به پایان رسید | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 9:36

ماموریت نظامی واشنگتن در عراق به پایان رسید

شماره: 14232
Aa Aa

جو بایدن در دیدار با  نخست وزیر عراق اعلام کرده است که نقش آمریکا در عراق، آموزش، یاری‌رسانی و کمک به مقابله با داعش خواهد بود.

پس از دیدار رئیس جمهوری آمریکا و الکاظمی؛
ماموریت نظامی واشنگتن در عراق به پایان رسید

وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد واشنگتن و بغداد توافق کردند تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا در این بیانیه آمده است:

آمریکا به حاکمیت و قوانین عراق احترام می‌گذارد و دولت عراق بر تعهد خود به منظور محافظت از نیروهای ائتلاف بین‌المللی که مشغول مشاوره و آموزش در این کشور هستند باقی خواهد ماند.

در این بیانیه که پس از دیدار جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق، صادر شده آمده است:

هیات‌های دو طرف تصمیم گرفتند که روابط امنیتی به‌صورت کامل به نقش آموزشی، مستشاری، حمایتی و اطلاعاتی تبدیل شود و تا تاریخ ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱ دیگر هیچ نیروی آمریکایی با نقش رزمی در عراق نخواهد بود.

رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با نخست وزیر عراق اعلام کرد نقش آمریکا در عراق، آموزش، یاری‌رسانی و کمک به مقابله با داعش خواهد بود و واشنگتن تا پایان سال در عملیات رزمی حضور نخواهد یافت.

رئیس جمهوری آمریکا با ابراز امیدواری نسبت به برگزاری انتخابات آتی در عراق تصریح کرد خواهان تداوم کمک‌های اطلاعاتی به عراق هستیم.

به گزارش نیویورک تایمز به نقل از مقام های وزارت دفاع آمریکا و دیگر مقام های دولت بایدن، این کشور شمار اندکی از دو هزار و ۵۰۰ نظامی مستقر در عراق را خارج خواهد کرد و نقش باقیمانده نیروها را بازتعریف خواهد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان