مجوز استفاده از واکسن فایزر در ایران صادر شد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 20:28

مجوز استفاده از واکسن فایزر در ایران صادر شد

شماره: 14958
Aa Aa

 2 میلیون واکسن فایزر از کشور بلژیک به ایران ارسال می شود. کشور تولید کننده واکسن جانسون و جانسون تا 5 میلیون دُز قول ارسال داده است.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل ایران خبر داد؛
مجوز استفاده از واکسن فایزر در ایران صادر شد

سیدحیدر محمدی، مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت ایران گفت:

در حال حاضر 99 درصد نیاز کشور در داخل تولید می شود. اگر پزشکان نخواهند آنها را نسخه کنند و بخواهند بر داروهای خارجی تاکید کنند هیچ وقت صنعت دارویی کشور رشد نمی کند و ما همچنان باید داروها را از خارج از کشور وارد کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او در برنامه تهران ما سلامت رادیو تهران در مورد واکسن‌های وارداتی گفت:

در حال حاضر 6 واکسن اسپوتنیک، بعضی از سایت‌های آسترازنکا ، سینوفارم، بهارات هند، فایزر بلژیک و جانسون و جانسون آلمان در کشور مجوز مصرف اضطراری گرفته اند و به محض تطبیق در بدو ورود به کشور اجازه مصرف خواهند داشت. در برنامه واردات ما سینوفارم وجود دارد. هند هنوز مجوز صادرات بهارات به ایران را صادر نکرده است. آسترازنکا از منابع مجاز و از طریق کواکس وارد کشور می‌شود. واکسن اسپوتنیک بر اساس قرارداد 62 میلیونی به ما داده نشده است که علت اصلی آن عدم تولید کافی این واکسن است. برای واردات 2 میلیون واکسن فایزر قراردادی با هیئت امنای ارزی کشور در حال تنظیم است تا در یک تا دو ماه آینده به شرطی که مشکلات بین المللی انتقال ارز و جابجایی واکسن پیش نیاید از کشور بلژیک به ایران ارسال شود. واکسن جانسون و جانسون هم در انتظار نهایی شدن قراردادهای بین المللی است. کشور تولید کننده تا 5 میلیون دُز قول ارسال داده و اگر طرف خارجی اقدام کند ما مشکلی از نظر تامین ارزی نداریم. سینوفارم هم مثل سابق در حال واردشدن به کشور از طریق هیئت امنای ارزی، هلال احمر و شرکت‌های خصوصی است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان