منکرات شرعیه ریشه بی‌نظمی و ناامنی در ایران است | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 5:33

منکرات شرعیه ریشه بی‌نظمی و ناامنی در ایران است

شماره: 11589
Aa Aa

علم الهدی گفته جریان های ثروت و قدرت می‌خواهند با زور و زر اقتصادی نامشروع خویش ایران را کانون عشرتکده‌های حرام خودشان قرار بدهند.

امام‌جمعه مشهد عنوان کرد؛
منکرات شرعیه ریشه بی‌نظمی و ناامنی در ایران است

علم الهدی، امام‌جمعه مشهد در سی‌وچهارمین خطبه مجازی خویش گفت:

شاید از روز بعثت پیغمبر اکرم (صلوات‌الله‌علیه)، شرایطی که امروز برای اسلام و عظمت رسول‌الله پیش‌آمده در هیچ زمانی این شرایط پیش نیامده است. یک جذبه و توجه جهانی و امروز یک حرکت عظیم فراگیر همه کره زمین در اسلام‌گرایی اتفاق افتاده است؛ پیروان همه ادیان الهی در زوایای مختلف جهان گرایش خاصی نسبت به اسلام و تعالیم عالیه اسلام پیداکرده‌اند و این گرایش جهانی به اسلام، بزرگ‌ترین سنگلاخ و چالش در مسیر جهان خواری استکبار است و لذا جریان استکبار با همه عوامل و مزدوران و با تمام ظرفیت جهانی‌اش در تقابل با اسلام برآمده است و یک جبهه عظیم قدرت زور و زر جهانی را علیه اسلام بسیج کرده است و خوشبختانه انقلاب مقدس اسلامی ما در کارنامه 42 ساله‌اش در این منطقه موفق بوده و توانسته آن جبهه پهناور و مقتدر اسلامی ضد استکبار را در این منطقه به وجود بیاورد.

به گزارش اسپادانا خبر، علم الهدی با اشاره به فرارسیدن هفته نیروی انتظامی گفت:

یکی از نقطه‌های حساسی که نیروی انتظامی باید در انجام مأموریت‌های خودش در نظر داشته باشد مقابله با منکرات شریعیه است؛ منکرات شرعیه درواقع آن شاخصه و ریشه بی‌نظمی و ناامنی در کشور است. اگر بنا شد ما در این کشور جریان‌ها یا افراد ولنگار لاابالی در برابر محرمات شرعی و در برابر مسائل غیر ارزشی دینی داشته باشیم و عده‌ای از افراد با عناوین مختلف بخواهند یک ولنگاری و بی‌بندوباری را در کشور توسعه بدهند، این بزرگ‌ترین آفت و مخل نظم و امنیت خواهد بود. اگر بنا شد فضای جامعه ما را ولنگاری و بی‌بندوباری یک عده هرزه شهوت‌ران بگیرد، اگر بنا شد جریان‌های متکی به قدرت و ثروت به خاطر داشتن امکانات بخواهند در کشور در ولنگاری و ابتذال آزادی داشته باشند، عفت و ناموس مردم امنیت ندارد، نه‌تنها امنیت ندارد، این جامعه نظم‌پذیر نیز نخواهد بود. اگر بنا شد پارک‌ها، حاشیه خیابان‌ها و مراکز اجتماعی مردم، جریان بازار، پاساژها و دکاکین و رفت‌وآمدها بشود کانون ولنگاری، بی‌بندوباری، بی‌عفتی و هرزه درآیی یک‌مشت جوان هرزه یا دختر و زن بی‌بندوبار، مسلماً این جامعه نه نظم و نه امنیت نخواهد داشت. محور مسؤولیت نیروی انتظامی، حفظ نظم و امنیت جامعه است؛ اگر بنا شد جریان‌های شهوت‌رانی در بین جامعه ما به‌عنوان یک ارزش مطرح شد، اگر بنا شد یک عنصر ولنگاری به‌عنوان هنر و هنرمند بخواهد ابتذال و منکرات شرعیه و محرمات الهی را در جامعه ما آزادانه ترویج بکند، در این جامعه امنیت و نظام نخواهد بود و اگر نظام و امنیت نبود، زندگی آرامش ندارد، حیات اجتماعی مردم در فضای امن و امانی قرار نخواهد گرفت.

او گفت:

آزادی به‌عنوان یک مفهوم مقدس با ولنگاری، بی‌بندوباری، با هرزه درآیی، عیاشی و شهوت‌رانی‌های نامشروع متفاوت است. ما باید این را به‌عنوان یک اصل در جامعه خود بپذیریم و عزیزان ما در نیروی انتظامی به‌عنوان یک راهبرد قابل‌توجهی که از سر قلم فرمانده کل قوا صادرشده با بی‌عفتی‌ها، بی‌حجابی‌ها و ولنگاری‌هایی که یک عده افراد می‌خواهند در جامعه به وجود بیاورند، مقابله کنند. مسئله ولنگاری و ابتذال در جامعه ما یک مظهری دارد که مظهر آن، عبارت است از این عرصه‌های نامشروعی که در خیابان‌ها، پارک‌ها و مراکز عمومی ملاحظه می‌کنیم. جریان قدرت و ثروت بی‌بندوباری و ولنگاری را می‌خواهند به‌عنوان بازار سود اقتصادی خودشان قرار بدهند و اجرای برنامه‌های ولنگاری، بی‌بندوباری تحت عناوین مختلف، نشاط جوان، تفریح جوان و صنعت گردشگری، تحت این عناوین به مرکز سرمایه‌گذاری برای خودشان قرار بدهند و سودهای کلان شیطانی را از این طریق به دست بیاورند. می‌خواهند در برابر زور و زر و توانمندی اقتصادی که نامشروع برای خودشان به وجود آورده‌اند، کشور را کانون عشرتکده‌های حرام خودشان قرار بدهند و نیروی انتظامی هم باید با این عامل و ریشه مبارزه کند و هم با آن مظاهر درصحنه جامعه مقابله کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان