نازنین زاغری گذرنامه انگلیسی خویش را پس گرفت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 11:16

نازنین زاغری گذرنامه انگلیسی خویش را پس گرفت

شماره: 17153
Aa Aa

خبرگزاری فارس نوشته زاغری در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی احتمالا در روزهای آینده مبادله می شود.

یک نماینده در پارلمان انگلیس ادعا کرد؛
نازنین زاغری گذرنامه انگلیسی خویش را پس گرفت

وکیل نازنین زاغری-رتکلیف می‌گوید:

امیدوار است به زودی خبرهای خوشی از وضعیت او به خانواده‌اش بدهد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، وکیل نازنین زاغری رتکلیف، شهروند ایرانی-بریتانیایی بازداشت شده گفت که امیدوار است به زودی خبرهای خوبی در مورد وضعیت او بدهد زیرا تهران و لندن بر سر گفتگوها درباره بدهی طولانی مدت ۴۰۰ میلیون پوندی درحال پیشرفت هستند. ایران و انگلیس بر سر تانک‌های خریداری شده در زمان شاه وقت ایران با هم مشکل دارند.

حجت کرمانی در پاسخ به این سؤال که آیا زاغری آزاد می شود یا خیر به رویترز گفته است:

امیدوارم به زودی خبرهای خوبی داشته باشیم.

یک نماینده در پارلمان انگلیس نیزدر صفحه توییتر خویش مدعی شد که نازنین زاغری، زندانی دو تابعیتی در ایران، گذرنامه انگلیسی‌اش را پس گرفته است.

تولیپ صدیق، نماینده همپستد و کیلبرن لندن در پارلمان انگلیس نوشت:

خیلی خوشحالم از این که بگویم نازنین راتکلیف زاغری گذرنامه انگلیسی‌اش را پس گرفته است. او هنوز در خانه خانواده‌اش در تهران به سر می‌برد. علاوه بر این مطلعم که یک تیم مذاکره‌کننده انگلیسی در حال حاضر در تهران است.

  •  

فارس نوشته است:

نازنین زاغری که به جرم جاسوسی برای انگلیس دستگیر شده بود با پایان محکومیت 5 ساله و در ازای آزادسازی 530 میلیون دلار اموال بلوکه شده ایران و آزادی یک ایرانی در انگلیس احتمالا در روزهای آینده مبادله شود.

  •  

نخست وزیر انگلیس خبر داد که مذاکره کنندگان این کشور در ایران حضور دارند و مذاکره برای آزادی نازنین زاغری در جریان است.

دیلی میرر نوشت که بوریس جانسون که برای یک دیدار رسمی به امارات متحده عربی رفته در ابوظبی به خبرنگاران گفت که مذاکره برای آزادی نازنین زاغری تا آخرین لحظه ادامه خواهد یافت.

وی با تائید حضور تیمی از مذاکره کنندگان انگلیسی در تهران خبر از پیشرفت تحولات داد و گفت:

مدتهاست که مشغول مذاکره با تهران برای آزادی شهروندانمان که دارای تابعیت دوگانه اند هستیم.

  •  

لیز تراس، وزیر امور خارجه انگلیس نیز در گفت‌وگو با شبکه اسکای نیوز درباره زندانیان دو تابعیتی ایرانی-انگلیسی که به اتهامات امنیتی دوران محکومیت‌شان را در ایران به سر می‌برند گفت:

ما سخت در تلاشیم و به عنوان وزیر امور خارجه، آزادی نازنین زاغری، انوشه آشوری و مراد طاهباز را که همگی در ایران زندانی هستند را در اولویت قرار داده‌ایم. ما همچنین پرداخت بدهی ایران را در اولویت قرار داده‌ایم اما بیشتر از این چیزی نمی‌توانم بگویم. این یک بدهی قانونی است که ما باید به ایران پرداخت کنیم و دنبال راه پرداخت آن هستیم.

او در پاسخ به این سؤال که با توجه به تحریم‌های ایران پرداخت این بدهی چگونه انجام خواهد شد گفت:

نمی‌توانم وارد جزئیات شوم اما دنبال روش‌های پرداخت آن هستیم و به وضوح گفته‌ایم این بدهی یک بدهی قانونی است و انگلیس به ایران بدهکار است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان