همه باید از بسیجیان متشکر باشیم | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 13:26

همه باید از بسیجیان متشکر باشیم

شماره: 20306
Aa Aa

او با بیان این که ما نباید حل مشکلات را در آن سوی مرزها جستجو کنیم گفته کشورهای سلطه‌گر تاکنون هیچ گشایشی را ایجاد نکرده‌اند و تنها به دنبال منافع خود هستند.

ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در جاسک؛
همه  باید از بسیجیان متشکر باشیم

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور اسلامی ایران در جاسک گفت: 

ما نباید حل مشکلات را در آن سوی مرزها جستجو کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، او گفت:

کشورهای سلطه‌گر تاکنون هیچ گشایشی را ایجاد نکرده‌اند و تنها به دنبال منافع خود هستند.

وی اظهار داشت:

امروز خدمات ارزنده بسیج، خدمت‌رسانی و در کنار مردم بودن آن در سختی‌ها و گرفتاری‌ها را در سیل و زلزله همه دیده‌اند و همه ما شاهد بودیم که چگونه در کنار محرومین و مستضعفین خدمت کرده و خدمت می‌کنند باید از همه بسیجیان متشکر باشیم.

او گفت:

در حال حاضر مهم‌ترین مسئله اشتغال و کار است. اقتصاد دریا مسئله بسیار مهمی است و می‌توان کارهایی انجام داد که اقتصاد دریا فعال شود. امروز یکی از برنامه‌های مهم دولت تبدیل کردن سواحل مکران به مرکز اقتصادی، رونق تولید و داد و ستد برای کشور است.

رئیسی با بیاناینکه آنقدر استعداد در سواحل مکران وجود دارد که می‌تواند این نقطه را به نقطه مهم راهبردی اقتصادی تروریستی و تجاری تبدیل کند ‌از سرمایه‌گذاران برای حضور در منطقه جا‌سک دعوت کرد:

امنیت سرمایه‌گذاری را در این منطقه تضمین می‌کنیم‌. من به عنوان طلبه‌ای خدمتگزار به این منطقه سفر کرده‌ام که با مردم مشکلات منطقه را حل کنیم به نحوی که روستایی وجود نداشته باشد که آب آشامیدن نداشته باشد، صیادی با رویه‌های قانونی انجام شود، من از استاندار، فرماندار، عزیزان در ارتش و سپاه و بسیج و کارآفرینان و سرمایه‌گذاران می‌خواهم فعالیت اقتصادی در منطقه را جدی بگیرند. امروز سرمایه‌گذاری در منطقه جاسک هم سرمایه را تضمین می‌کند و هم سود را تضمین می‌کند. منطقه مکران از جمله مناطقی است که جلوه انسجام ملی را ‌به خوبی می‌توان در آن مشاهده کرد و شیعه و سنی در کنار هم ‌به صورت زیبایی در حال زندگی هستند.

او با اشاره لزوم انجام مسئولیت‌های اجتماعی از سوی شرکت‌های حاضر در منطقه گفت:

شرکت نفت اینجا استقرار دارد اما حتما انجام مسئولیت‌های اجتماعی این شرکت و مجموعه‌هایی که از این منطقه نفت را به بازار روانه می‌کنند مورد تأکید و جزو اولویت‌های ما است، برابر قانون انجام مسئولیت‌های اجتماعی جزو اولویت‌های شرکت‌ها باید باشد، اینطور نباشد که بار دیگری که به جاسک می‌آیم مشکلات فعلی وجود داشته باشد.

وی در بدو ورود به هرمزگان نیز ضمن بازدید هوایی از منطقه جاسک، مناطق مختلف حوزه راهبردی سواحل مکُران را مورد بررسی قرار داده و به مناسبت روز نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت جاسک حضور پیدا کرد و از توانمندی‌های این نیرو بازدید کرد.

  •  

سیدابراهیم رئیسی در حاشیه رژه نیروی دریایی ارتش در منطقه دوم دریایی ولایت نداجا نیز گفت:

 

21

امروز به عنوان روز نیروی دریایی ارتش یاد آور شهامت، شجاعت، دلاوری و اقتدار نیروی دریایی ماست. به همین دلیل همواره باید این روز را به عنوان روز نمادین برای توجه به نیروهای دریایی ارتش گرامی داشت. باید به نیروی دریایی ارتش افتخار کرد که جلوه هایی از اقتدار، ابتکار، نوآوری و خلاقیت را به همراه خود دارد. حضور نیروی دریایی نه فقط برای امنیت مرزها بلکه برای حضور در اقیانوس ها و حمایت از فعالیت های اقتصادی و تجاری در آبراه های بین المللی بسیار اطمینان بخش است.

رئیسی با بیان اینکه گسترش فعالیت های اقتصادی و توسعه تجاری با حضور نیروهای دریایی ارتش امکان‌پذیر است ادامه داد:

با وجود تهدیداتی که امروز در آب های بین المللی و بخش های مختلف اقیانوس ها وجود دارد حضور نیروی دریایی برای فعالان اقتصادی اطمینان بخش است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان