هواپیماربایی در مسیر اهواز - مشهد ناکام ماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 8:45

هواپیماربایی در مسیر اهواز - مشهد ناکام ماند

شماره: 12837
Aa Aa

رباینده قصد داشته هواپیما را پس از ربایش در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند اما در فرودگاه اصفهان دستگیر شده است.

فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی ایران خبر داد؛
هواپیماربایی در مسیر اهواز - مشهد ناکام ماند

روابط عمومی فرماندهی سپاه حفاظت هواپیمایی ایران از خنثی‌سازی توطئه هواپیماربایی در مسیر اهواز - مشهد در شامگاه پنجشنبه ۹۹/۱۲/۱۴ خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر، متن اطلاعیه صادر شده این نهاد به این شرح است.

بسم الله الرحمن الرحیم
به آگاهی ملت شریف و قهرمان ایران اسلامی می رساند:

با الطاف و عنایات الهی، توطئه ربایش یک فروند هواپیما فوکر ۱۰۰ متعلق به شرکت هواپیمایی ایران ایر که پنجشنبه‌شب با پرواز شماره ۳۳۴ ساعت ۲۲ و ۱۰ دقیقه با تأخیر از فرودگاه اهواز به سمت مشهد مقدس به پرواز درآمده بود با هوشیاری پاسداران یگان امنیت پرواز سپاه و فرود اضطراری هواپیما در فرودگاه اصفهان و دستگیری عامل آن خنثی گردید.

بر اساس اظهارات اولیه عامل این توطئه قصد داشته است هواپیما را پس از ربایش در فرودگاه یکی از کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس به زمین بنشاند.

مسافرین عزیز هواپیما در سلامتی کامل با پرواز جایگزین به سمت مقصد حرکت کردند.

ابعاد و زوایای این توطئه در حال بررسی است.

هواپیماربا
تصویری که از هواپیماربا منتشر شده است

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری نیز جزئیات هواپیماربایی پرواز اهواز-مشهد را تشریح کرد.

محمد حسن ذیبخش اظهار کرد:

پرواز 334 شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) از نوع فوکر 100 در مسیر اهواز به مشهد در موقعیت اصفهان تهدید به بمب گذاری شد و پرواز سریعا در ساعت 22:40 به فرودگاه اصفهان تغییر مسیر داد.

وی با بیان اینکه این پرواز 63 مسافر ‌و 9 خدمه پرواز داشت افزود:

خلبان ضمن اعلام وضعیت فوق العاده درخواست فرود در اصفهان داشت که بدون مشکل  فرود آمد و سپس هواپیما به منطقه امن هدایت و مسافران پیاده شدند. با اقدام به موقع نیروهای امنیتی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هواپیما ربایان دستگیر شدند و هواپیما مورد بازرسی امنیتی قرار گرفت و همچنین در دستوری ویژه بازرسی ‌های فرودگاهها در ترمینال ها و  رمپ پروازی علی الخصوص در فرودگاه اهواز تقویت شد.

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان