کار لوطی محله از شورای حل اختلاف ساخته نیست | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 8:25

کار لوطی محله از شورای حل اختلاف ساخته نیست

شماره: 14729
Aa Aa

گاهی ضرر فساد فرهنگی و سیاسی از فساد اقتصادی به مراتب بیشتر است. روابط ناسالم و زدوبند سیاسی بیش از فساد مالی به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

 
محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه ایران؛
کار لوطی محله از شورای حل اختلاف ساخته نیست

 محسنی اژه ای، رئیس قوه قضائیه ایران در دیدار اعضای هیأت رئیسه کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی از «اعتماد مردم» به عنوان یکی از مهم ترین سرمایه‌های نظام یاد کرد و گفت:

لازمه افزایش اعتماد مردم توجه به خواست و نیاز آنها و حل مشکلات شان و همچنین مشارکت دادن آحاد ملت در پشبرد اهداف و برنامه‌ها است. کاهش سرمایه‌های اجتماعی به نفع کشور نیست چرا که بدون ارتباط با مردم نمی توان مشکلات را حل کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، او با بیان این که مسوولین قوا باید با آحاد مردم ارتباط نزدیک داشته باشند گفت:

نمایندگان مصادیق ترک فعل‌های کلان را اطلاع دهند تا در نشست سران قوا طرح و پیگیری شود. همچنین حضور فعال نمایندگان در پرونده های کثیرالشاکی باعث خواهد شد بسیاری از این پرونده‌ها اصلا شکل نگیرد و به سرمایه و زمان مردم هم لطمه نخورد.

رئیس قوه قضائیه گفت:

شوراهای حل اختلاف و برخی نهادها مانند تعزیرات‌ برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم و نزدیک‌تر شدن به اجرای عدالت و کاهش پرونده‌های قضائی از طریق داوری و میانجی‌گری تشکیل شده‌اند و نباید به نهادی دولتی تبدیل شوند.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی برای صلح‌ و سازش افزود:

گاهی اثر صلح و سازش از صدور حکم قضایی بیشتر است اما هنوز آنگونه که باید و شاید از ظرفیت‌های مردمی در جهت صلح و سازش استفاده نکرده‌ایم در حالی که گاهی ممکن است کاری که از دست یک لوطی در یک محله برمی‌آید از شورای حل اختلاف ساخته نباشد.

رئیس قوه قضائیه گفت: اگر واقعاً می خواهیم با فساد مبارزه جدی کنیم یکی از راه‌های آن ارتقاء و به روزرسانی قانون مجازات اخلالگران‌ اقتصادی است. فساد محدود به فساد اقتصادی نیست و گاهی ضرر یک فساد فرهنگی و سیاسی به مراتب بیشتر است و یا یک روابط ناسالم و زدوبند سیاسی که زمینه‌ساز برخی اختلاس‌هاست بیش از یک فساد مالی به اعتماد عمومی لطمه می‌زند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان