یک شهروند فرانسه در ایران در بازداشت به سر می‌برد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:23

یک شهروند فرانسه در ایران در بازداشت به سر می‌برد

شماره: 12773
Aa Aa

نشریه لو پوان نوشته فرد یاد شده به منظور گردشگری به ایران سفر کرده بوده و به دلایلی اعلام نشده دستگیر و در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی شده است.

وزارت خارجه فرانسه تایید کرد؛
یک شهروند فرانسه در ایران در بازداشت به سر می‌برد

وزارت خارجه فرانسه رسما تایید کرد که یک شهروند این کشور مدت‌هاست در ایران در بازداشت به سر می‌برد.

به گزارش اسپادانا خبر، خبرگزاری فرانسه با انتشار گزارشی از تایید بازداشت شهروند فرانسوی توسط وزارت خارجه فرانسه خبر داده و تصریح کرده که فرد یاد شده ماه مه سال گذشته میلادی دستگیر شده و بدون هیچ توضیحی تا کنون در بازداشت بوده است.

این خبرگزاری به نقل از نشریه فرانسوی لو پوان تاکید کرده که این مسئله پس از بازداشت فریبا عادلخواه می‌‌تواند به موضوع تنش‌آفرین دیگری میان تهران و پاریس تبدیل شود.

وزارت امور خارجه فرانسه تاکید کرده که سرویس‌های این وزارتخانه در تهران و پاریس با دقت وضعیت این شهروند فرانسوی را زیر نظر ندارند.

در این بیانیه تصریح شده که شهروند فرانسوی بازداشت شده در تهران از حمایت کنسولی پیش‌بینی شده در کنوانسیون ۲۴ آوریل ۱۹۶۳ وین برخوردار است؛ رویه‌ای که امکان بررسی شرایط بازداشت، کنترل وضعیت سلامت و نیز دسترسی هر تبعه خارجی زندانی در خارج کشور به وکیل را فراهم می کند.

در بیانیه وزارت امور خارجه فرانسه آمده است:

«بر این اساس و برغم شرایط بهداشتی موجود، ملاقات‌های کنسولی با وی انجام شده و سفارت ما در تهران مدام با وی و خانواده او در تماس بوده است.»

خبرگزاری فرانسه اعلام کرده که شهروند بازداشت شده یک جهانگرد ۳۵ ساله است که توسط نیروهای امنیتی ایران در نزدیکی ترکمنستان دستگیر شده است.

به نوشته این هفته نامه فرانسوی، فرد یاد شده که به منظور گردشگری و آشنایی با نقاط مختلف به ایران سفر کرده بود بنا به دلایلی اعلام نشده دستگیر و در زندان وکیل‌آباد مشهد زندانی شده است.

روزنامه فیگارو نیز پیش‌ این بدون ارائه جزئیاتی بیشتر اعلام کرده بود یک شهروند فرانسوی در منطقه‌ای بیابانی در ایران هنگام کار با پهپاد دستگیر شده است.

پیش تر، سعید دهقان، وکیل فریبا عادلخواه در حساب توئیتری خود از بازداشت یک شهروند فرانسوی به نام بنجامین خبر داده و مدعی شده بود که این گردشگر جوان حدود ۹ ماه است به صورت غیرقانونی تحت بازداشت قرار دارد و با اتهامات ضد و نقیض روبرو است.

یکی از نزدیکان شهروند فرانسوی بازداشت شده در ایران به هفته نامه لوپوئن گفته که مقامات فرانسوی کوچکترین توضیحی در خصوص بازداشت وی ارائه نداده‌اند.

به گفته منبع یاد شده شهروند فرانسوی در سلامت کامل به سر می‌برد و در سه نوبت با خانواده‌اش به صورت تلفنی گفتگو کرده است.

 

منبع| یورونیوز

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان