۶ فرد و یک نهاد ایرانی به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا تحریم شدند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 15:57

۶ فرد و یک نهاد ایرانی به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا تحریم شدند

شماره: 15727
Aa Aa

ادعا شده این کنشگران به دنبال ایجاد تفرقه، تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان با انتشار اطلاعات جعلی، ایمیل‌های تهدیدآمیز و ویدئوهای قلابی بوده اند.

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا ادعا کرد؛
۶ فرد و یک نهاد ایرانی به دلیل دخالت در انتخابات آمریکا تحریم شدند

دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد اسامی ۶ شخص ایرانی و یک نهاد را به دلیل آنچه «تلاش برای اثرگذاری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا» خوانده شده در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، در بیانیه خزانه‌داری آمریکا آمده است:

«ایالات متحده نفوذهای سایبری توسط کنشگران تحت حمایت دولت‌ها از جمله کنشگران ایرانی را شناسایی کرده است. این کنشگران به دنبال ایجاد تفرقه و تضعیف اعتماد رأی‌دهندگان به روند انتخاباتی آمریکا بودند. این افراد همچنین اقدام به انتشار اطلاعات جعلی در شبکه‌های اجتماعی کرده و ایمیل‌های تهدیدآمیز و ویدئوهای قلابی کردند.»

«والی آدیمو»، معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت:

«خزانه‌داری به مقابله با تلاش‌ها برای زیرسوال بردن سلامت انتخابات آمریکا ادامه خواهد داد. اقدام امروز تعهد دولت آمریکا به پاسخگو کردن کنشگران تحت حمایت دولت که در تلاش برای تضعیف اعتماد عمومی به روندهای انتخاباتی هستند را مورد تأکید قرار می‌دهد.»

این وزراتخانه می گوید:

ایرانیان به طور غیر قانونی وارد حساب های مدیریت محتوای بسیاری از نهادهای رسانه ای آمریکا در اینترنت شده اند که این مسئله منجر به توانایی آنها در تدوین و ایجاد محتوای جعلی شده است.

وزارت خزانه داری آمریکا ضمن ادعای این که در نهایت پلیس فدرال این کشور (FBI) توانایی طرف های کارآمد برای استفاده از این دسترسی غیر مجاز را خنثی کرده، رهبری این تلاش را بر عهده یک شرکت اینترنتی ایرانی به نام «ایمن نت پاسارگاد» گذاشته و تاکید کرد که این شرکت به همراه شش فرد مرتبط با آن، تحریم شدند.

این وزارتخانه اسامی شش فرد ایرانی که تحت تحریم آمریکا قرار گرفته اند را «سید محمدحسین موسی کاظمی، سجاد کاشیان، مصطفی سرمدی، سید مهدی هاشمی طغرلجردی و حسین اکبری نوده» اعلام کرده است.

  •  

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران در واکنش به تحریم ‌های جدید ایالات متحده بر علیه ۶ فرد و یک نهاد ایرانی به بهانه واهی مداخله در انتخابات آمریکا اظهار داشت:

جمهوری اسلامی ایران تلاش های جدید تحریمی آمریکا را در ادامه سیاست شکست خورده فشار حداکثری ترامپ و اقداماتی از روی استیصال و فاقد مشروعیت دانسته و محکوم می نماید. این نوع فرافکنی ها از سوی دولت آمریکا که خود سابقه طولانی مداخله در کشورهای مختلف به اشکال و انحاء مختلف را دارد، بی اساس و در راستای فریب افکار عمومی این کشور ارزیابی می شود.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان