161 نفر ار وکلا و کارکنان رسمی قوه قضاییه ایران بازداشت شده اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 1:19

161 نفر ار وکلا و کارکنان رسمی قوه قضاییه ایران بازداشت شده اند

شماره: 13464
Aa Aa

یک تیم قضایی و امنیتی و اطلاعاتی در حال کار بر روی پرونده منتشرکنندگان فایل صوتی ظریف بوده و قریب  به ۲۰ نفر احضار یا ممنوع الخروج شده اند.

سخنگوی قوه قضاییه ایران اعلام کرد؛
161 نفر ار وکلا و کارکنان رسمی قوه قضاییه ایران بازداشت شده اند

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست خبری خود در خصوص پرونده منتشرکنندگان فایل صوتی ظریف گفت:

در این ارتباط پرونده ای در دادسرای تهران تشکیل شده و بعد از تشکیل آن تیم‌های تخصصی متشکل از وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه و در یک تیم قضایی و امنیتی و اطلاعاتی پیگیری پرونده را انجام می دهند. بخشی ازامور بر عهده  وزارت اطلاعات و بخشی به اطلاعات سپاه محول شده است. کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند دستور ممنوع الخروجی شان صادر شده است. قریب  به ۲۰ نفر از کسانی که در این فرایند ایفای نقش داشتند احضار شدند. برای برون رفت فایل صوتی از دولت تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی بدست آمده و به لحاظ اهمیت موضوع کار تحقیقات مجدانه ادامه دارد و تا نتیجه نهایی پرونده در این کارگروه امنیتی و قضایی موضوع را پیگیری می کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

در مأموریت نظارتی قوه شاهد نظارت درون سازمانی و هم نظارت برون سازمانی هستیم؛ ده‌ها هزار توصیه قضائی برای همکاران قوه قضائیه و سایر پرسنل، ضابطان قضائی و ده‌ها ساعت برنامه‌های آموزشی برگزار شده که نتایج آن جلوگیری از تخلفات است. در واحدهای حفاظت قوه قضائیه و دادگستریها 237 نفر از دلالان و کارچاق کن‌ها  شاسایی شده و 161 وکیل و کارکنان رسمی که کار متخلفانه انجم میداده اند به همراه تعدادی از شاهدان دروغین و سردفتران متخلف دستگیر شده اند.

غلامحسین اسماعیلی درباره تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا و نازنین زاغری گفت:

در خصوص تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا هیچ موضوعی به قوه قضاییه منعکس نشده است. کسانی که در ایران پرونده اتهامی و محکومیت دارند، تصمیم گیر نهایی در این ارتباط قوه قضاییه است. برای این موضوع، فرآیندی قائل هستیم و دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی درخواست و موضوعات درباره تبادل زندانیان را کارشناسی و اظهارنظر کند. در قوه قضاییه در این باره به ما تقاضایی واصل نشده است. خانم نازنین زاغری یک پرونده محکومیت قبلی داشت که محکومیت قبلی او به اتمام رسیده است. او باید از جمهوری اسلامی ایران تشکر کند که بخشی از محکومیت را بیرون از زندان و در محل اقامت خودش به دلیل کرونا سپری کرد. این اقدام بیانگر خیرخواهی و اقدامات بشردوستانه قوه قضاییه است که یک محکوم امنیتی در ایام کرونا در خارج از زندان و در محل اقامت خود و تحت نظارت سامانه الکترونیکی به سر می برد. این فرد با قرار تامین آزاد است و هیچ محدودیتی هم ندارد. او در محل اقامت خود است و ارتباطات معمول خود را در داخل و خارج از کشور دارد. درباره اتهامات جدید او منتظر رای دادگاه تجدیدنظر هستیم. امیدواریم اروپاییان مشابه این اقدامات را درباره اتباع کشور ما که در زندانهای آنها بازداشت هستند انجام دهند. رفتارهای غیرقانونی اروپاییان درباره بازداشت شدگان ایرانی را شاهدیم و بارها درباره این رفتارهای غیرانسانی تذکر داده ایم.

سخنگوی قوه قضائیه  درباره شکایت ویلموتس و اقدامات سازمان بازرسی کل گفت:

این پرونده در دادسرای تهران با گزارش سازمان بازرسی کل کشور تشکیل و بررسی‌های اولیه آن انجام شده است و مستندات تکمیلی جمع‌آوری شده‌اند. به لحاظ وضع خاص و حرفه‌ای فوتبال در سال گذشته اولویت دانستیم که مجموعه فدراسیون فوتبال بدون مداخله نهادهای دیگر کار خود را انجام دهند و متعاقب آن مرجع قضائی نسبت به کسانی که اعمال مجرمانه داشته‌اند رسیدگی‌های قضائی خود را انجام دهد، البته رسیدگی ما برای مقابله با اشخاص است و هیچ کاری به فعالیت‌های فدراسیون فوتبال نداریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان