آغاز غنی سازی 60 درصدی در ایران تاسف بار است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 10:38

آغاز غنی سازی 60 درصدی در ایران تاسف بار است

شماره: 13185
Aa Aa

در بیانیه تروئیکای اروپا آمده ما هرگونه اقدامات تنش‌زا از جانب هر یک از بازیگران را مردود می‌دانیم و از ایران می خواهیم روند دیپلماتیک را پیچیده‌تر نکند.

در بیانیه مشترک آلمان، فرانسه و انگلیس آمد؛
آغاز غنی سازی 60 درصدی در ایران تاسف بار است

وزرای اموز خارجه آلمان، فرانسه و انگلیس در واکنش به آغاز غنی سازی 60 درصدی در ایران بیانیه ای صادر کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، در بیانیه تروئیکای اروپا که در پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه منتشر شده آمده است:

دولت های فرانسه، آلمان و انگلیس اظهارات ایران مبنی بر این که غنی سازی 60 درصدی اورانیوم با سانتریفیوژهای پیشرفته را آغاز خواهد کرد با نگرانی زیادی ملاحظه کرده‌اند. این یک تحول جدی است چون تولید اورانیوم با خلوص بالا گامی مهم در راستای تولید یک سلاح هسته‌ای شکل می دهد. ایران هیچ نیاز غیرنظامی معتبری برای غنی سازی در این سطح ندارد. 

تروئیکای اروپا مطرح کرد:

ما همچنین درباره اخبار حاکی از این که ایران برنامه دارد 1000 سانتریفیوژ دیگر را در نطنز نصب کند که موجب افزایش چشمگیر ظرفیت غنی سازی ایران خواهد شد ابراز نگرانی می‌کنیم. اعلام ایران با توجه به این که در موقعی مطرح شده که تمام شرکای برجام و آمریکا مذاکراتی واقعی را با هدف پیدا کردن یک راهکار دیپلماتیک سریع برای بازسازی و احیای برجام شروع کرده‌اند به طور قابل توجهی تاسف بار هستند. با در نظر گرفتن تحولات اخیر ما هرگونه اقدامات تنش‌زا از جانب هر یک از بازیگران را مردود می‌دانیم و از ایران می خواهیم روند دیپلماتیک را پیچیده‌تر نکند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان