آمار ابتلای روزانه کرونا در ایران از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:17

آمار ابتلای روزانه کرونا در ایران از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

شماره: 11749
Aa Aa

از دیروز تا امروز ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در ایران شناسایی شده و ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست داده اند.

سخنگوی وزارت بهداشت ایران اعلام کرد؛
آمار ابتلای روزانه کرونا در ایران از مرز ۱۰ هزار نفر گذشت

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی ویروس کرونا در این کشور بیان کرد: 

از دیروز تا امروز ۱۹ آبان ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۱۰ هزار و ۴۶۳ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که سه هزار و ۵۷۴ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۶۹۲ هزار و ۹۴۹ نفر رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد: 

در طول ۲۴ ساعت گذشته ۴۵۸ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۸ هزار و ۷۴۹ نفر رسید.

لاری گفت: 

تاکنون ۵۲۵ هزار و ۶۴۱ نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند. ۵۵۶۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند و تاکنون پنج میلیون و ۲۶۳ هزار و ۱۷۳ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

معاون وزیر بهداشت بیان کرد: 

استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز و استان‌های هرمزگان، فارس، گلستان و سیستان و بلوچستان نیز در وضعیت نارنجی و زرد قرار دارند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان