آمریکا: ایران بدون تاخیر و بدون شرط FATF را تصویب کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:45

آمریکا: ایران بدون تاخیر و بدون شرط FATF را تصویب کند

شماره: 7760
Aa Aa

وزیر امور خارجه آمریکا گفته: همان‌طورکه از اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان انتظار داشتیم، ایران تصمیم گرفته‌ این کار را انجام ندهد.

در کنفرانس خبری مشترک پمپئو با هایکو ماس؛
آمریکا: ایران بدون تاخیر و بدون شرط FATF را تصویب کند

وزیر امور خارجه آمریکا در یک مداخله‌جویی دیگر در امور داخلی ایران، خواستار تصویب فوری و بدون شرط لوایح FATF از سوی ایران شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس سندی که در رابطه با اظهارات مایک پمپئو در نشست خبری مشترک اخیر خود با «هایکو ماس» وزیر امور خارجه آلمان در وبسایت وزارت خارجه آمریکا منتشر شده، وی خواستار تصویب بدون تاخیر و بدون شرطِ لوایح گروه ویژه اقدام مالی (FATF) از سوی ایران شده است.

بر اساس این سند، وزیر خارجه آمریکا یک روز پس از اینکه در اظهارنظری گفته بود حاضر به مذاکره بدون پیش‌شرط با ایران هستیم در کنفرانس خبری مشترک خود با هایکو ماس گفته است:

«ایران به طور کامل نتوانسته تعهدات خود ذیل برنامه اقدام FATF که در سال ۲۰۱۶ پذیرفته است را اجرا کند. به عنوان بخشی از برنامه اقدام، ایران متعهد شده که دو کنوانسیون پالرمو (مقابله با جرائم سازمان یافته فراملی) و CFT (مقابله با تامین مالی تروریسم) را تصویب کند اما همان‌طورکه از اصلی‌ترین حامی تروریسم در جهان (!) انتظار داشتیم، آنها تصمیم گرفته‌اند این کار را انجام ندهند.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان