آمریکا بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان را تایید کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:29

آمریکا بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان را تایید کرد

شماره: 10708
Aa Aa

اوربان گفته این بازرسی با هدف اطمینان از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف در فاصله‌ای ایمن و براساس معیارهای بین‌المللی انجام شده است.

با اعلام سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا؛
آمریکا بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان را تایید کرد

خبرگزاری رویترز به نقل از دو مسئول آمریکایی اعلام کرد یک جنگنده اف15 آمریکایی در مسیر دید هواپیمای مسافربری ایرانی قرار گرفته اما این اقدام در فاصله ایمن انجام شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، «بیل اوربان»، سخنگوی فرماندهی مرکزی آمریکا نیز گفت:

یک جنگنده اف-۱۵ در ماوریت هوایی همیشگی خود برفراز پایگاه التنف در سوریه اقدام به بازرسی بصری هواپیمای مسافربری ماهان ایران کرد و این اقدام در فاصله‌ای ایمن با هواپیما انجام شد و خلبان جنگنده پس از اطمینان از آن هواپیما فاصله گرفت. بازرسی بصری باهدف اطمینان یافتن ازامنیت پرسنل نیروهای ائتلاف درپایگاه التنف صورت گرفت زمانی که خلبان اف۱۵ هواپیما رابه عنوان هواپیمای مسافربری ماهان شناسایی کرد، اف۱۵ به صورت امن ازهواپیما فاصله گرفت. این کار حرفه‌ای بود وبراساس معیارهای بین‌المللی انجام شد.

شامگاه پنجشنبه پرواز ۱۱۵۲ هواپیمایی ماهان از تهران به مقصد بیروت به دلیل حرکت خطرناک و تهدیدآمیز دو جنگنده بر فراز آسمان سوریه مجبور به کاهش سریع ارتفاع شد که در این بین برخی مسافران این پرواز آسیب دیدند.

خبرگزاری تسنیم به نقل از منابع مطلع نوشته برخلاف برخی شایعات، هیچ شخصیت سیاسی یا نظامی در هواپیمای ماهان که مورد تهدید جنگنده‌ها قرار گرفته حضور نداشته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان