آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان دو شرط گذاشت | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 14:28

آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان دو شرط گذاشت

شماره: 14474
Aa Aa

او گفته دولت آینده افغانستان که حقوق ابتدایی بشری مردم خود را رعایت کند و به تروریست‌ها پناه ندهد دولتی است که ما می‌توانیم با آن کار کنیم.

با اعلام «آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا؛
آمریکا برای به رسمیت شناختن طالبان دو شرط گذاشت

«آنتونی بلینکن»، وزیر خارجه آمریکا گفت که آمریکا حاضر است مشروط به رعایت حقوق ابتدایی بشری و عدم پناه دادن طالبان به تروریست‌ها این گروه را برسمیت بشناسد.

به گزارش اسپادانا خبر، بلینکن به در پاسخ به پرسش «سی‌ان‌ان» درباره اینکه آیا واشنگتن آماده است طالبان را به عنوان دولت مشروع به رسمیت بشناسد گفت:

دولت آینده افغانستان که حقوق ابتدایی بشری مردم خود را رعایت کند و به تروریست‌ها پناه ندهد دولتی است که ما می‌توانیم با آن کار کنیم و آن را به رسمیت بشناسیم. در مقابل نیز دولتی که حقوق ابتدایی مردم خود از جمله زنان و دختران را رعایت نمی‌کند و به گروه‌های تروریستی پناه می‌دهد که طرح حمله به آمریکا یا متحدان و شرکایش را دارند مطمئناً توسط ما برسمیت شناخته نخواهند شد.

پیش‌تر، پس از ورود طالبان به کابل، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی این گروه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دستور ورود طالبان به شهر پس از فرار نیروهای امنیتی، پلیس و مقامات و تخلیه وزارتخانه‌ها و ادارات صورت گرفته است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان