آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق حمله کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 19:43

آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق حمله کرد

شماره: 9501
Aa Aa

پنتاگون می گوید این حملات پاسخ مستقیم به تهدیدی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی بوجود آورده‌اند.

در واکنش به حمله به پایگاه التاجی در بغداد؛
آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق حمله کرد

منابع رسانه‌ای عراق بامداد جمعه اعلام کردند که حمله جنگنده‌های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی در چهار منطقه عراق سه کشته و هفت زخمی برجای گذاشته است.

ستاد رسانه‌ای اطلاعاتی عراق در بیانیه‌ای با تأیید حملات جنگنده‌های آمریکا اعلام کرد که پایگاه‌های وابسته به الحشد الشعبی، هنگ‌های اضطراری و کماندوهای لشکر ۱۹ ارتش عراق را هدف تجاوز هوایی ایالات متحده قرار گرفته است.

به گزارش اسپادانا خبر، وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرد که پنج مقر تسلیحاتی شبه نظامیان شیعه عراق هدف عملیات نظامی قرار گرفته است.

به دنبال حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در مناطق مختلف عراق، نیروهای امنیتی عراقی به صورت گسترده در نزدیکی سفارت آمریکا در منطقه سبز بغداد و در برخی از استان‌هایی که حملات ایالات متحده صورت گرفته است مستقر شدند.

شبکه المیادین گزارش داد که جنگنده‌های آمریکایی در آسمان "خان النخیله" منطقه واقع میان کربلا و نجف واقع در جنوب عراق در حال پرواز بوده و حملات آمریکایی‌ها مقر فرماندهی عملیات الجزیره، الطبابه" والفارسیه در "جرف النصر" را هدف قرار داده است.

حمله جنگنده های آمریکایی به پایگاه‌های الحشد الشعبی دو روز پس از آن صورت گرفت که پایگاه التاجی، محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت که در جریان آن چهار نظامی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

وزارت دفاع آمریکا طی بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور به 5 هدف از پایگاه‌های حزب‌الله عراق که اغلب آنها انبار تسلیحات بوده حمله کردند.

پنتاگون با بیانیه‌ای مسئولیت حمله به پایگاه‌های حزب‌الله عراق را قبول و اعلام کرد که 5 هدف که اغلب آنها انبار تسلیحاتی بوده را هدف قرار داده است.

پنتاگون در این بیانیه مدعی شد در این حملات هوایی انبار تسلیحاتی که از آنجا موشک‌هایی که در حمله به پایگاه نظامی التاجی در شمال بغداد استفاده شد را هدف قرار داده است.

در این بیانیه آمده حمله‌ای که ائتلاف بین‌المللی انجام داده دفاعی بوده و پاسخ مستقیم به تهدیدی است که گروه‌های مسلح مورد حمایت ایران علیه نیروهای ائتلاف بین‌المللی بوجود آورده‌اند.

پنتاگون در ادامه بیانیه خود آورده است: «گروه‌های تروریستی در عراق باید حملات به نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف را متوقف کنند در غیر این صورت با پیامدهای آن در مکان و زمانی که انتخاب می‌کنیم مواجه خواهد شد.»

«مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا نیز پس از این حملات طی بیانیه‌ای عنوان کرد: «

آمریکا هرگز در واکنش به حملات به ملت، منافع یا همپیمان خود چشم‌پوشی نمی‌کند.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان