آمریکا خواستار مصادره هواپیمای ونزوئلا توسط آرژانتین شد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 13:19

آمریکا خواستار مصادره هواپیمای ونزوئلا توسط آرژانتین شد

شماره: 19005
Aa Aa

آمریکا مدعی است شرکت ماهان با انتقال بدون مجوز این هواپیمای ساخت آمریکا به شرکت امتراسور۲۰۲۱ از مقررات کنترل و مدیریت صادرات تخطی کرده است.

شرکت هواپیمایی ماهان تحریم های آمریکا را نقض کرد؛
آمریکا خواستار مصادره هواپیمای ونزوئلا توسط آرژانتین شد

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای با مطرح کردن ادعای نقض تحریم‌های آمریکا از سوی شرکت هواپیمایی ایرانی ماهان خواستار مصادره هواپیمای باربری ونزوئلایی شد که در آرژانتین متوقف شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، آمریکا از آرژانتین خواسته است هواپیمای باری بویینگ ۷۴۷ را که از ماه ژوئن در خارج از بوئنوس آیرس در حین تحقیقات درباره ارتباط کارکنان این هواپیما با سپاه پاسداران ایران متوقف شده مصادره کند.
وزارت خزانه‌داری آمریکا مدعی شد که این هواپیما توسط شرکت هواپیمایی ماهان ایران و با نقض تحریم‌های آمریکا به شرکت هواپیمایی امتراسور که شاخه ونزوئلایی موسسه حمل و نقل کُنویاسا است فروخته شده است. مقامات آرژانتین در ماه ژوئن این هواپیما را توقیف کردند تا معلوم شود کارکنان آن ارتباطی با سپاه پاسداران ایران داشته‌اند یا نه.
شرکت هواپیمایی ماهان از سال ۲۰۱۱ و با ادعای آمریکا مبنی بر «ارائه کمک‌های مالی، کالا و مصالح و فناوری» توسط آن به نیروهای قدس سپاه پاسداران ایران تحت تحریم‌های واشنگتن قرار گرفته است. آمریکا حالا مدعی است شرکت ماهان با انتقال بدون مجوز این هواپیمای ساخت آمریکا به شرکت امتراسور در اکتبر ۲۰۲۱ از مقررات کنترل و مدیریت صادرات تخطی کرده است.
متیو گرِیوز، دادستان واشنگتن در بیانیه‌ای گفت:

ما سرسختانه در پی ممانعت از دست یافتن نهادهای تحریم‌شده به اقلام ساخت آمریکا یا سود بردنشان از انتقال غیرقانونی این اقلام هستیم.
طبق ادعای آمریکا کاپیتان این هواپیما یکی از فرماندهان پیشین سپاه پاسداران و مدیر شرکت هواپیمایی قشم فارس ایر بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان