آمریکا صادرات نفت ایران را به صفر می رساند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 10:41

آمریکا صادرات نفت ایران را به صفر می رساند

شماره: 7067
Aa Aa

پمپئو در این باره ‌که آیا آمریکا صدور معافیت به کشورها برای خرید مقادیر محدود نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد یا نه، توضیحی نداده است.

با اعلام وزیر امور خارجه آمریکا؛
آمریکا صادرات نفت ایران را به صفر می رساند

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از اردوپوینت نیوز، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس انرژی سی‌ای‌آرای در اظهاراتی گفت: "ما کاملاً قصد داریم تا صادرات نفت ایران را هر چه سریع‌تر به صفر برسانیم."

 

سی‌ان‌بی‌سی همچنین در این باره نوشته که مایک پمپئو درباره این‌که آیا دولت آمریکا صدور معافیت به کشورها برای خرید مقادیر محدود نفت خام ایران را متوقف خواهد کرد یا نه، توضیحی نداد.

 

خبرگزاری آناتولی نیز به بخشی از اظهارات پمپئو اشاره کرده و به نقل از وی مدعی شده که  ایران صادرات نفت را برای نفوذ خود در خاورمیانه به ویژه عراق به کار می‌گیرد.

 

وی در این باره گفت: نمی‌شد که تقابلی بیشتر از این میان شیوه‌ای که آمریکا از منابع انرژی استفاده می‌کند و شیوه استفاده مقامات ایران از منابع خود وجود داشته باشد.

 

وی همچنین مدعی شد که برخی کشورها از انرژی برای "اهدافی بدخواهانه" استفاده می‌کرده و آن را در راستای توسعه به کار نمی‌گیرند.

 

مایک پمپئو به کشورهای دیگر پیشنهاد کرد که باید برای ارتقای پیشرفت با دولت ترامپ همکاری کنند تا "عاملان بد "ی، مانند چین را در صنعت نفت مجازات کنند.

 

دولت آمریکا پیش از این برای هشت کشور به مدت محدود معافیت از تحریم‌های نفتی ایران را صادر کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان