آمریکا: می خواهیم تحولات ایران به مسیر دیپلماتیک بازگردد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 11:24

آمریکا: می خواهیم تحولات ایران به مسیر دیپلماتیک بازگردد

شماره: 7981
Aa Aa

سرپرست وزارت دفاع آمریکا می گوید: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست اما ایران باید برای بحث در مورد برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی به مذاکره بازگردد.

در نشست وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی اعلام شد؛
آمریکا: می خواهیم تحولات ایران به مسیر دیپلماتیک بازگردد

به گزارش اسپادانا خبر و به نوشته پایگاه خبری شبکه «اسکای نیوز»، اسپر، وزیر دفاع آمریکا که در نشست وزرای دفاع پیمان آتلانتیک شمالی در بروکسل صحبت می‌کرد گفت: «اقدامات خصمانه ایران مسئله‌ای بین‌المللی است اما ما به دنبال جنگ با آن‌ها نیستیم.»

وی افزود: «ما به دنبال جنگ نیستیم اما متعهدیم که از دستیابی ایران به توانمندی سلاح هسته‌ای جلوگیری کنیم.»

پیش تر، خبرگزاری «رویترز» گزارش داده بود که اسپر در یک نشست خصوصی اعلام کرده است که این کشور به دنبال جنگ با ایران نیست. وی البته گفته است که واشنگتن «حوادث» بیشتر را تحمل نخواهد کرد.

وزیر دفاع آمریکا گفت: «ایران باید برای بحث در مورد برنامه هسته‌ای و برنامه موشکی به مذاکره بازگردد.»

وی با بیان اینکه واشنگتن برای حراست از امنیت تردد در خلیج فارس «تدابیر لازم» را اجرایی می‌کند، احتمال افزایش حضور کشتی‌های جنگی آمریکا در خلیج فارس را رد نکرد.

بر اساس این گزارش فرانسه به واشنگتن هشدار داده است که آمریکا نباید ناتو را در عملیات نظامی در خلیج فارس درگیر کند.

اسپر در سخنرانی‌اش خطاب به متحدان آمریکا گفته است که کشورهای مختلف باید به صورت علنی «رفتارهای ایران» را محکوم کنند. وی سپس گفت: «می‌خواهیم این [تحولات] از مسیر نظامی خارج شده و به مسیر دیپلماتیک برود.»

سرپرست وزارت دفاع آمریکا ادامه داد: «ما حمله به دستکم ۶ کشتی توسط ایران یا نایبان این کشور را داشته‌ایم. ما حملات خمپاره‌ای به عربستان سعودی را داشته‌ایم. ما حمله با موشک کروز به عربستان سعودی را داشته‌ایم. ما قطعا ساقط کردن هواپیمای بدون سرنشین خود در حریم هوایی بین‌المللی را داشته‌ایم و این لیست همینطور ادامه دارد.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان