آمریکا می گوید با لغو تحریم های ایران موافقت نکرده است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 9:50

آمریکا می گوید با لغو تحریم های ایران موافقت نکرده است

شماره: 13856
Aa Aa

آمریکا موافقت نکرده که تحریم های اعمال شده در دولت دونالد ترامپ در حوزه های بیمه، نفت و صنعت کشتیرانی و برخی افراد ایرانی را لغو کند.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا عنوان کرد؛
آمریکا می گوید با لغو تحریم های ایران موافقت نکرده است

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای اظهارات اخیر مطرح شده از سوی واعظی، رئیس دفتر رئیس جمهوری ایران درباره موافقت حاصل شده در مذاکرات وین پیرامون لغو برخی تحریم ها را رد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از به گزارش مجله فوربز، این سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت که هیئت مذاکره کننده آمریکایی در وین با لغو تحریم ها علیه ایران موافقت نکرده اند.

او موضوع را رد کرده است که آمریکا موافقت کرده تحریم های اعمال شده در دولت دونالد ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا در زمینه، بیمه، نفت و صنعت کشتیرانی و برخی افراد ایرانی را لغو کند. «اقدامات مربوط به تحریم که آمریکا باید انجام دهد» بخشی از مذاکراتی هستند که ایران و آمریکا برای بازگشت به توافق چندجانبه هسته ای در آن مشارکت دارند.

این سخنگو بیان کرد :

 مذاکرات پیشرفت کرده اند و رابرت مالی نماینده ویژه آمریکا در امور ایران برنامه دارد به زودی برای دور جدیدی از مذاکرات به وین بازگردد. در طول مذاکراتی به این پیچیدگی مذاکره کنندگان سعی می کنند پیش نویس متنی را که مسائل اصلی را در بر می گیرد آماده کنند اما با این وجود هم وقتی راجع به همه چیز موافقت نشده راجع به چیزی موافقت نمی شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان