آمریکا چین را به علت تبعیض شدید علیه مسلمانان تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 3:56

آمریکا چین را به علت تبعیض شدید علیه مسلمانان تحریم کرد

شماره: 10070
Aa Aa

چین به طور سیستماتیک صدها هزار تن از مسلمانان اویغور را در اردوگاه‌هایی واقع در غرب منطقه سین‌کیانگ شستشوی مغزی می‌دهد.

با تصویب مجلس نمایندگان آمریکا؛
آمریکا چین را به علت تبعیض شدید علیه مسلمانان تحریم کرد

مجلس نمایندگان آمریکا طرح تحریم چین به علت تبعیض شدید علیه مسلمانان اویغور و فرستادن صدها هزار تن از آن‌ها به اردوگاه‌های شست و شوی مغزی را تصویب کرد.

این طرح با ۴۱۳ رای موافق در برابر یک رای مخالف به تصویب رسید و برای امضای رییس جمهوری به کاخ سفید ارسال می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، سنای آمریکا در اوایل ماه مه نیز مصوبه‌ای مشابه را تصویب کرد. اقدام کنگره فشار بر دولت دونالد ترامپ برای تحریم حقوق بشری چین را تشدید می‌کند.

بی‌بی‌سی در نوامبر ۲۰۱۹ به مدارکی دست پیدا کرد که نشان می‌داد چین به طور سیستماتیک صدها هزار تن از مسلمانان اویغور را در اردوگاه‌هایی، واقع در غرب منطقه سین‌کیانگ، شستشوی مغزی می‌دهد.

مصوبه مجلس نمایندگان دولت ‌آمریکا را موظف کرده است که چن کوانگو، رئیس حزب کمونیست در سین‌کیانگ را تحریم کند.

این مصوبه همچنین رئیس اداره اطلاعات ملی ایالات متحده را موظف می‌کند که فهرستی از شرکت‌هایی که در ساخت و ساز اردوگاه‌های مذکور نقش داشته‌اند برای تحریم احتمالی تهیه و به کنگره بدهد.

سازمان‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشری می‌گویند اویغورهای مسلمانی که تحت عنوان "بازآموزی عقیدتی" به این اردوگاه‌ها اعزام می‌شوند مجبور هستند عقاید دینی خود را انکار کنند.

نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان گفت: "با این قانون قاطع فراجناحی، کنگره ایالات متحده قدم محکمی در راستای مقابله با نقض وحشتناک حقوق بشر در پکن علیه اویغورها برداشته است."

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان