ابراز نگرانی قدرت های اروپایی از محدودیت های آمریکا علیه ایران | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:44

ابراز نگرانی قدرت های اروپایی از محدودیت های آمریکا علیه ایران

شماره: 7520
Aa Aa

در بخشی از بیانیه فرانسه، بریتانیا، آلمان و اتحادیه اروپا آمده که لغو تحریم‌های هسته‌ای نه تنها در روابط تجاری با ایران بلکه بر زندگی ایرانیان نیز مؤثر است.

در بیانیه سه کشور اروپایی و موگرینی عنوان شد؛
ابراز نگرانی قدرت های اروپایی از محدودیت های آمریکا علیه ایران

فرانسه، بریتانیا و آلمان، سه قدرت اروپایی از شش کشور امضاکننده توافق هسته‌ای ایران به همراه اتحادیه اروپا، نسبت به دو تصمیم اخیر آمریکا مبنی بر عدم تمدید معافیت‌ کشورهای واردکننده نفت ایران و همچنین عدم تمدید برخی معافیت‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران که در چارچوب برجام بود ابراز نگرانی و تأسف کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، در بیانیه وزرای امورخارجه این سه کشور و فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا آمده که لغو تحریم‌های هسته‌ای یکی از عناصر مهم برجام است که نه تنها در روابط تجاری با ایران تأثیر مثبت دارد بلکه بر زندگی ایرانیان نیز مؤثر است.

آنان همچنین ابراز تأسف عمیق خود را نسبت به بازگشت تحریم‌ها پس از خروج آمریکا اعلام کردند.

این کشورها به همراه اتحادیه اروپا تأکید کرده‌اند که برجام برای عدم گسترش ناامنی و بی‌ثباتی در خاورمیانه اهمیت دارد. همچنین بر اساس چهارده گزارشی که آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از برجام منتشر کرده ایران به این توافق پایبند بوده است.

قدرت‌های اروپایی در ادامه بیانیه خود بر ادامه پایبندی این کشورها به برجام تأکید کرده اند و از ایران نیز خواسته اند که به اجرای این توافق و پایبندی به آن و همچنین به عنوان یکی از امضاکنندگان معاهده عدم گسترش سلاح اتمی ادامه دهد.

این کشورها همچنین اعلام کرده اند که به اینستکس، ساز و کار مالی تجارت اروپا با ایران ادامه خواهند داد.

کشورهای اروپایی اعلام آمادگی کرده اند که حاضرند با ایران درباره همه نگرانی ها از جمله نقش این کشور در بی ثباتی خاورمیانه و همچنین برنامه موشک های بالستیک گفت‌وگو کنند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان