ابراهیم رئیسی خواستار حمایت از اعتراضات مردم آمریکا شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 17:51

ابراهیم رئیسی خواستار حمایت از اعتراضات مردم آمریکا شد

شماره: 10246
Aa Aa

رییس قوه قضاییه گفته هیچ پرونده‌ای را در دستگاه قضایی زیرمیز نمی‌گذاریم؛ وضعیت مسکن برای مستاجران و اقشار کم درآمد غیر قابل تحمل است.

ریشه اعتراضات آمریکا، نظام لیبرال دموکراسی است؛
ابراهیم رئیسی خواستار حمایت از اعتراضات مردم آمریکا شد

سید ابراهیم رییسی در جلسه شورای عالی قوه قضاییه یکی از مهم‌ترین برنامه‌های دستگاه قضایی را مبارزه بدون تبعیض با فساد عنوان کرد و گفت که در اولین جلسه سران قوا بعد از تصدی مسئولیت قوه قضاییه و در تشریح برنامه‌های خود تأکید کرده که هر مستندی که درباره فساد به دستگاه قضایی ارجاع شود و هر پرونده ‎ای که در این زمینه تشکیل شود، قاطعانه و عادلانه مورد رسیدگی قرار می‎گیرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، رییسی خاطرنشان کرد: هیچ پرونده‌ای را در دستگاه قضایی زیرمیز نمی‌گذاریم و همه پرونده‌ها روی میز قضات هستند و مورد رسیدگی قرار می‎گیرند و قوه قضاییه در مبارزه بدون تبعیض با فساد مصمم است و آن را با جدیت پیگیری می‎کنیم.

رییس قوه قضاییه ایران شایعه‌سازی و دروغ‌پراکنی و تهمت زدن را سَمّی مهلک برای مبارزه با فساد دانست که روند دادرسی عادلانه را مختل می‎کند و بر همین اساس از آحاد ملت خواست اگر گزارش یا مستنداتی درباره تخلف فرد یا افرادی دارند به دستگاه قضایی ارائه دهند.

رییسی متذکر شد: گفتن مسائل به افراد غیرمسئول به جای اعلام آن‌ها به دستگاه قضا و ایجاد سوءظن یا انگشت اتهام به سوی کسانی نشانه رفتن که مردم آن‌ها را به عنوان فردی صالح می‌شناسند، حتماً نظام دادرسی را دچار اخلال می‎کند و هیچ دردی را دوا نمی‎کند.

رییس قوه قضاییه، طرح اتهامات و شایعات در فضای حقیقی و مجازی را کاری غیرشرعی و غیر اخلاقی دانست و تصریح کرد: پرونده‌ای که در دادگاه‌ها مطرح می‌شوند، بر اساس یک سیر حقوقی و قانونی شکل می‎گیرند و هر اقدامی خارج از این چارچوب حتماً به دادرسی عادلانه آسیب خواهد زد.

رییسی به وضعیت بازار و قیمت‎ها اشاره کرد و گفت: تسعیر، قیمت‎گذاری و کنترل بازار وظیفه دولت‎هاست و مسئولان اجرایی باید با انجام وظایف خود در این زمینه، نگرانی مردم خصوصاً اقشار ضعیف و کم درآمد جامعه را برطرف کنند.

رییس قوه قضاییه با اشاره به گزارشات دریافتی درباره افزایش قیمت‎ها از شهر‌های مختلف و گفتگوی خود با معاون اول رییس جمهور در این زمینه از مقامات دولتی خواست که برای ساماندهی قیمت‎ها و کنترل بازار اقدامی فوری و جدی انجام دهند و تأکید کرد هر جا لازم باشد، دستگاه قضایی نیز آماده همکاری با مسئولان اجرایی است.

رییسی با اشاره به آشفته ‎بازار مسکن تصریح کرد: وضعیت مسکن به ویژه برای مستاجران و اقشار کم درآمد غیر قابل تحمل است و باید با اجرای فوری سازوکار‌هایی همچون اخذ مالیات از خانه‌های خالی که بعد از ۴ سال تصویب قانون هنوز اجرایی نشده، بازار مسکن سامان یابد.

رییس قوه قضاییه حرکت لجام گسیخته نقدینگی به سوی بازار مسکن را از عوامل بروز نابسامانی در این بازار عنوان کرد و گفت که اقتصاددانان پیش از این پیش بینی کرده و هشدار داده بودند که اگر نقدینگی به سمت تولید نرود، وارد بازار هر کالایی شود، موجب التهاب می‎شود.

رییسی به اعتراضات مردمی علیه نژادپرستی و بی‎عدالتی در آمریکا و اروپا اشاره کرد و آن را نتیجه ظلم تاریخی سردمداران غرب به ملت‎ها و خصوصاً رنگین ‎پوستان دانست و گفت: خشم مردم آمریکا و اروپا علیه ظلم و بی عدالتی مقطعی نیست و نمی‎توان با اقدامات جنایت‎بار پلیسی و امنیتی آن را سرکوب کرد.

رییس قوه قضاییه ریشه این اعتراضات را ناکارآمدی و مفاسد ناشی از حاکمیت نظام لیبرال دموکراسی دانست و افزود: مردم آمریکا و اروپا با به زیرکشیدن نماد‌های برده‎داری خواهان اجرای عدالت و پایان دادن به ظلم و تبعیض هستند اما رئیس جمهور بی‎خرد آمریکا با توسل به زور و نیرو‌های قهریه به ‎دنبال سرکوب آنهاست.

رییسی با دعوت از حقوقدانان و انسان‎های آزادیخواه برای حمایت از حرکت حق‎خواهانه مردم آمریکا و اروپا در برابر نظام سلطه، خاطرنشان کرد: یقین داریم این حرکت به فنای ظلم منجر خواهد شد و حتماً ظلم پایداری ندارد و ظالم خواهد رفت.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان