اتحادیه اروپا افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 0:03

اتحادیه اروپا افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کند

شماره: 9843
Aa Aa

مایک پومپئو گفته ماهواره نظامی ایران قابل تبدیل به موشک‌ بالستیک قاره پیماست وهدف آن حمل سلاح هسته‌ای است؛ مانع از ادامه این برنامه خطرناک شوید.

وزیر خارجه آمریکا مطرح کرد؛
اتحادیه اروپا افراد و نهادهای مرتبط با برنامه موشکی ایران را تحریم کند

وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا از اتحادیه اروپا خواست تا اشخاص و نهادهای درگیر در پروژه موشکی ایران را هدف تحریم‌های خود قرار دهد.

به گزارش اسپادانا خبر شبکه العالم، مایک پومپئو به اقدام ایران در ارسال ماهواره نظامی به فضا واکنش نشان داد و تاکید کرد که دولت دونالد ترامپ ادعای مقامات جمهوری اسلامی مبنی بر صلح‌آمیز بودن این پروژه را هرگز باور نکرده است.

او می گوید پرتابگر ماهواره‌ای که ایران از آن استفاده کرده قابل تبدیل به موشک‌ بالستیک قاره پیماست و تاکنون هیچ کشوری به دنبال ساخت موشک بالستیک قاره‌پیما نبوده مگر آن که هدفش حمل سلاح هسته‌ای باشد.

وزیر خارجه آمریکا گفت همه کشورهای صلح‌طلب باید در کنار هم برنامه موشکی بالستیک ایران را رد کنند و مانع از ادامه «این برنامه خطرناک» شوند.

مایک پومپئو به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل اشاره کرده که داد و ستد تسلیحاتی با ایران را به مدت پنج سال ممنوع می‌کند و مهرماه امسال پایان خواهد یافت.

مایک پومپئو همچنین از تماس تلفنی خود با ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه خبر داد و گفت که واشینگتن همکاری نزدیکی با پاریس در رابطه با ناتو، برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه و پاسخگو کردن ایران برای اقدامات خود دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان