اتحادیه اروپا پس از ۳۰ سال چین را تحریم کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:51

اتحادیه اروپا پس از ۳۰ سال چین را تحریم کرد

شماره: 12998
Aa Aa

این نخستین تحریم اتحادیه اروپا علیه چین از زمان سرکوب اعتراضات میدان تیان آمن در پکن و به دلیل نقض حقوق بشر در این کشور است.

مسلمانان چین تحت شکنجه قرار گرفته و عقیم‌ می شوند؛
اتحادیه اروپا پس از ۳۰ سال چین را تحریم کرد

وزرای خارجه کشور‌های عضو اتحادیه اروپا برای نخستین بار بعد از سال ۱۹۸۹ میلادی با اعمال تحریم علیه برخی مقام‌های چین به دلیل نقض حقوق بشر موافقت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از رویترز این نخستین تحریم اتحادیه اروپا علیه چین از زمان سرکوب اعتراضات میدان تیان آمن در پکن است.

تحریم‌های تصویب شده شامل ممنوعیت سفر و مسدود کردن دارایی چهار فرد چینی و یک نهاد از این کشور است. مطابق این تحریم‌ها از این پس شهروندان و شرکت‌های اروپایی اجازه ارتباط مالی با این افراد و شرکت‌ها نخواهند داشت.

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در این باره گفته است:

«ما از این ابزار جدید تحریم برای دفاع از حقوق بشر استفاده خواهیم کرد همچنان که در مورد ناوالنی (در روسیه) از آن بهره گرفتیم.»

فعالان و کارشناسان حقوقی سازمان ملل می‌گویند دست‌کم یک میلیون مسلمان در اردوگاه‌های منطقه دورافتاده در غرب سین کیانگ بازداشت شده‌اند. چین متهم است که این اقلیت مسلمان را تحت شکنجه، کار اجباری و همچنین عقیم‌سازی قرار می‌دهد. اتهامی که مقامات پکن آن را رد می‌کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان