اجساد ۴۱۰ غیرنظامی کشته شده در نزدیکی کی‌یف کشف شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 1:25

اجساد ۴۱۰ غیرنظامی کشته شده در نزدیکی کی‌یف کشف شد

شماره: 17311
Aa Aa

در گور دسته جمعی کشف شده در شهرک بوچا در ۳۰ کیلومتری کی‌یف دستکم جسد بی‌جان ۵۷ نفر پیدا شده که حتی به‌صورت کامل مدفون نشده بودند.

«وحشیگری بی‌سابقه» در اروپای چند قرن اخیر؛
اجساد ۴۱۰ غیرنظامی کشته شده در نزدیکی کی‌یف کشف شد

دادستانی اوکراین اعلام کرد که اجساد ۴۱۰ غیرنظامی در مناطق تازه آزاد شده از دست ارتش روسیه در نزدیکی کی‌یف، پایتخت کشف شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از یورونیوز، رئیس گروه امداد شهرک بوچا واقع در ۳۰ کیلومتری کی‌یف نیز از کشف یک گور دسته جمعی در این شهرک خبر داد.

به‌گفته این مقام اوکراینی دستکم جسد بی‌جان ۵۷ نفر در این محل پیدا شده است که تعدادی از آن ها حتی به‌صورت کامل مدفون نشده بودند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو این اقدام را «وحشیگری بی‌سابقه» در اروپای چند قرن اخیر توصیف کرد.

او در مورد خروج نیروهای روسیه از اطراف کی‌یف هم گفت که نمی‌توانیم بیش از حد به این اقدام خوش‌بین باشیم و گمان‌ می‌کنیم که احتمال افزایش حملات وجود دارد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین روسیه را به ارتکاب «نسل‌کشی» در کشورش متهم کرد:

روسیه به دنبال حذف «کل ملت» اوکراین است.

 

354

ارتش روسیه کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در نزدیکی کی‌یف، پایتخت اوکراین را تکذیب کرده و تصاویر منتشر شده را «ساختگی» خواند.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد نیز گفت که «عمیقا» از تصاویر منتشرشده از کشتار غیرنظامیان در شهر بوچا در اوکراین «شوکه» شده است.

وی همچنین خواستار انجام «تحقیق مستقل» درباره رویدادهای بوچا شد. 

«آنتونی بیلنکن»، وزیر خارجه آمریکا نیز در سخنانی اعلام کرد که نیروهای روس در اوکراین مرتکب جنایات جنگی شده‌اند و ما برای مستندسازی این موضوع تلاش می‌کنیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان