اختلافات هسته ای در وین کاهش یافت | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 18:51

اختلافات هسته ای در وین کاهش یافت

شماره: 16048
Aa Aa

همزمان نماینده روسیه در وین در توییتر نوشته برای اولین بار در هفتمین دور مذاکرات وین سومین کارگروه جهت زمان‌بندی اجرای توافق تشکیل شده است.

مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران عنوان کرد؛
اختلافات هسته ای در وین کاهش یافت

علی باقری، مذاکره کننده ارشد هسته ای ایران گفت:

ما دو مساله اساسی داریم که باید تفکیک شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با ایرنا ادامه داد:

مساله اول اختلاف دیدگاه طرفین درباره حیطه موضوعات است که باید درباره آن مذاکره شود و مساله دیگر اختلاف دیدگاه و مواضع طرفین درباره موضوعات مورد بحث است. اختلافات درباره دامنه و حیطه موضوعات رو به کاهش گذاشته است و طرفین در حال رسیدن به جمع‌بندی پیرامون موضوعاتی هستیم که باید در دستور کار مذاکرات قرار گیرد. کاهش اختلاف درباره حیطه موضوعات مورد بحث یک پیشرفت خوب و با اهمیت است چون در ابتدا در همین مورد نیز اختلاف وجود داشت. 

او گفت:

درباره خود موضوعات مذاکره طرفین با یکدیگر اختلافاتی داشته و دارند حتی در مذاکراتی که ۶ دوره در وین برگزار شد شاهد بودیم که اختلافات جدی وجود داشت و این اختلافات نیز باقی ماند. به دلیل بر سرکار آمدن دولت جدید در ایران، موارد جدید نیز مطرح شد و در تعامل با طرف های مقابل در حال جمع‌بندی مشترک هستیم تا موضوعات اختلافی در چهارچوبی تنظیم و تدوین شود.

  •  

همزمان نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین در توییتر از تشکیل کارگروه سوم موسوم به کارگروه زمان‌بندی توافق در اتریش خبر داد.

میخائیل اولیانوف نوشته است:

برای اولین بار در هفتمین دور مذاکرات وین سومین کارگروه جهت زمان‌بندی اجرای توافق تشکیل شد.

  •  

علی باقری، معاون وزیر امور خارجه ایران در توییتر نوشت:

جلسه‌ای سازنده و مثمرثمر با مذاکره کنندگان ارشد روسیه و چین داشتم. ایده‌هایمان را در مورد نحوه ادامه روند به اشتراک گذاشته و مواضع‌مان را در مورد چند موضوع هماهنگ کردیم. به تعامل فشرده و جدی برای رسیدن به یک توافق خوب ادامه خواهیم داد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان