ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیاز به مجوز دارد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 5:12

ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیاز به مجوز دارد

شماره: 13956
Aa Aa

آذری جهرمی گفته خوی آمریکا در تمام عرصه‌ها سلطه‌جویی است و می‌خواهد اقتصاد دیجیتال را به‌صورت ۱۰۰ درصدی برای شرکت های خود مطالبه کند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران؛
ارائه اینترنت ماهواره‌ای در ایران نیاز به مجوز دارد

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با تاکید بر این که اینترنت ماهواره‌ای برای ما تهدید نیست گفت:

ما مقررات سرزمینی برای استفاده از فناوری‌های ماهواره‌ای داریم و هر شرکتی که بخواهد فعال شود باید از ما مجوز بگیرد البته اگر حقوق بین‌الملل را رعایت کنند.

به گزارش اسپادانا خبر، او هدف اصلی منظومه‌های ماهواره‌ای را فراهم ساختن بستر استفاده از اینترنت اشیا در سراسر دنیا خواند و اظهار کرد:

باید بپذیریم اینترنت ماهواره‌ای پدیده‌ای است که تمام کشورهای دنیا با آن مواجه خواهند شد. بسیاری از مناطق دورافتاده نه از طریق شبکه موبایل و نه شبکه ثابت قابلیت پوشش‌دهی ندارند و اینترنت ماهواره‌ای برای کمک به چنین مشکلاتی راه‌اندازی شده است. اتفاقاتی که متاسفانه امروزه در زاگرس و پارک ملی گلستان شاهد هستیم را می‌توان به کمک اینترنت اشیا حل کرد.

او با اشره به خوی سلطه‌جویی آمریکا در تمام عرصه‌ها تاکید کرد:

این کشور می‌خواهد پلتفرم‌های خود را توسعه دهد و اقتصاد حوزه دیجیتال را به‌صورت ۱۰۰ درصدی برای شرکت‌های خودش مطالبه کند و ما بایستی در این شرایط خود را آماده کنیم.

وزیر ارتباطات با اشاره به این که برخی از سخت‌گیری‌هایی که داخل کشور صورت می‌پذیرد باید اصلاح یا مدیریت شوند گفت:

سازمان فضایی به دنبال ایجاد منظومه ماهواره‌ای بوده و سند آن را استخراج کرده است. مذاکرات بین‌المللی در حال انجام است تا ما نیز به کشورهای دارای منظومه ماهواره‌ای بپیوندیم. اینترنت ماهواره‌ای قطعا برای ما تهدید نیست و ما از فرصت‌هایی که به دست می‌آید استفاده می‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان