اسرائیل خواستار تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:43

اسرائیل خواستار تشکیل ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران شد

شماره: 18220
Aa Aa

بنی گانتز خواستار تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران به رهبری آمریکا شده است که کشورهای عربی همسو با واشینگتن را نیز دربر می‌گیرد.

پیشنهاد وزیر جنگ اسرائیل در مراسم جایزه امنیت اسرائیل؛
اسرائیل خواستار تشکیل  ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران شد

«بنی گانتز» وزیر جنگ اسرائیل در جریان مراسم اعطای جایزه «امنیت اسرائیل» برای سال ۲۰۲۲ خواستار تشکیل ائتلافی ضدایرانی به رهبری آمریکا شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او در این مراسم اظهار داشت:

«شراکت و تقویت ارتباطات عمیق با شرکا و متحدان آمریکایی‌مان و همچنین روابطی که آن را ساختیم و در سال‌های اخیر در حال توسعه آن با کشورهای منطقه‌ بوده‌ایم عامل اساسی برتری اسرائیل در منطقه است. ما در این روزها به منظور ایجاد شراکت در زمینه اقتصاد، محیط‌زنیست و همچنین امنیت در حال توسعه این روابط، تقویت و تعمیق صلح با مصر، اردن، کشورهای عضو توافقات عادی‌سازی روابط هستیم.»

او خواستار تشکیل یک ائتلاف منطقه‌ای علیه ایران به رهبری آمریکا شده است که کشورهای عربی همسو با واشینگتن را نیز دربر می‌گیرد.

«اسحاق هرتزوگ» رئیس‌جمهور اسرائیل نیز در این مراسم گفت:

«در این روزها دشمنان ما تسلیم نمی‌شوند و امنیت ما را در داخل و خارج تهدید می‌کنند. ما با چالش‌های امنیتی بسیاری دست و پنجه نرم می‌کنیم که برخی از آن‌ها شناخته شده هستند و برخی دیگر برای مردم ناشناخته است. اسرائیل و سرویس‌های امنیتی آن همچنان با قاطعیت در برابر هر گونه تهدید و هر دشمنی خواهند ایستاد و بازوهای اسرائیل برای محافظت از شهرک‌نشینان به هر آنجایی که لازم است،خواهد رسید.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان