اسرائیل و بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 8:40

اسرائیل و بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند

شماره: 11152
Aa Aa

در بیانیه آمده اسرائیل تصریح کرده تمامی مسلمان‌هایی که در راه صلح قدم می‌گذارند می‌توانند از مسجد الاقصی بازدید به عمل آورده و در آن نماز بخوانند.

در بیانیه مشترک آمریکا، اسرائیل و بحرین آمد؛
اسرائیل و بحرین برای برقراری روابط دیپلماتیک به توافق رسیدند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد بحرین و اسرائیل به توافقی برای عادی‌سازی روابط دست پیدا کرده‌اند.

به گزارش اسپادانا خبر، رئیس‌جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نوشته است:

«امروز یک گشایش تاریخی دیگر اتفاق افتاد! دو دوست بزرگ ما، اسرائیل و پادشاهی بحرین به توافقی برای صلح دست پیدا کردند- بحرین دومین کشور عربی است که ظرف ۳۰ روز با اسرائیل صلح می‌کند.»

آمریکا، اسرائیل و بحرین نیز بیانیه مشترکی در این خصوص منتشر کرده اند.

در این بیانیه آمده است:

«این، گشایشی تاریخی برای پیشبرد صلح در خاورمیانه است. آغاز گفت‌‌وگوهای مستقیم میان این دو جامعه پویا و اقتصاد پیشرفت، تحول مثبت خاورمیانه را تداوم بخشیده و به افزایش ثبات، امنیت و رونق در منطقه منجر خواهد شد.ایالات متحده از بحرین بابت میزبانی کارگاه "صلح برای رفاه" که به منظور پیشبرد آرمان صلح، عزت و فرصت‌های اقتصادی برای فلسطینی‌ها روز ۲۵ ژوئن ۲۰۱۹ در منامه برگزار شد، قدردانی می‌کند.اسرائیل تصریح کرد مطابق مفاد "چشم‌انداز صلح"، تمامی مسلمان‌هایی که در راه صلح قدم می‌گذارند می‌توانند از مسجد الاقصی بازدید به عمل آورده و در آن نماز بخوانند؛ ضمن آنکه سایر اماکن مقدس اورشلیم (بیت‌المقدس) به روی عبادت‌کنندگان صلح‌جوی تمامی ادیان باز خواهد بود.»

کاخ سفید نیز اعلام کرد:

دست یابی به توافق میان رژیم صهیونیستی و بحرین در تماس تلفنی ترامپ با پادشاه بحرین و نتانیاهو حاصل شد .ترامپ، نتانیاهو و پادشاه بحرین در مورد تحکیم روابط دیپلماتیک کامل میان اسرائیل و بحرین توافق کردند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان