امامی کاشانی: فقط امام زمان تمام ارزش ۲۲ بهمن را درک می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 0:08

امامی کاشانی: فقط امام زمان تمام ارزش ۲۲ بهمن را درک می‌کند

شماره: 9219
Aa Aa

خطیب جمعه تهران با بیان این که دشمنان در لجن‌های خود دست و پا می زنند افزایش ابتلائات و ناامیدی از غیرخدا را از نشانه‌های ظهور عنوان کرده است.

۲۲ بهمن اهداف انبیاء و اولیاء را تحقق بخشید؛
 امامی کاشانی: فقط امام زمان تمام ارزش ۲۲ بهمن را درک می‌کند

محمد امامی کاشانی در خطبه دوم نماز جمعه تهران صهیونیست‌ها را به دزدانی تشبیه کرد که خانه فلسطینی‌ها را اشغال و با معامله قرن قصد مشروعیت بخشیدن به این اشغالگری و دزدی آشکار را دارند.

وی با بیان اینکه طرح معامله قرن چیزی جز رسوایی برای آمریکا به بار نخواهد آورد تاکید کرد: این طرح نشان دهنده میزان رذالت و پستی آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، امام جمعه موقت تهران تصریح کرد:

طرح معامله قرن جز اینکه لجن آمریکا و رژیم صهیونیستی را در دنیا معتفن تر کند کاری نخواهد کرد و دنیا بدبختی آنها را در بیان این پیشنهادها و اظهارات فهمید.

امامی کاشانی تصریح کرد: راهپیمایی ۲۲ بهمن به قدری ارزشمند است که هر کس توان حضور داشته باشد و در خانه بماند به این یوم الله و انسانیت و تاریخ جفا کرده است.

وی ۲۲ بهمن را نقطه عطفی در تاریخ بشریت دانست و افزود: در چنین روزی آمریکا و رژیم صهیونیستی از اهدافشان بازماندند و در چاه فاضلاب خودساخته سقوط کردند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: ۲۲ بهمن به قدری ارزشمند است که فقط امام زمان تمام ارزش آن را می فهمد و درک می‌کند.

امامی کاشانی با بیان این که مجلس شورای اسلامی مولود ۲۲ بهمن و فداکاری‌های مردم در این ایام است افزود: حضور پرشور در پای صندوق‌های رای ناشی از اهمیت دادن به امنیت کشور است و این اقدام می‌تواند کشور را در مقابل مخاطرات بیمه کند.

وی همچنین حضور پرشور مردم در انتخابات را ادای دین به شهدا و فداکاری های آنان دانست و افزود: مردم باید آنقدر پرشور و پرتعداد در انتخابات حضور پیدا کنند که دشمن مبهوت شود.

امام جمعه موقت تهران به تهدیدات دشمنان اشاره و تصریح کرد: دشمنان کاری از دستشان بر نمی‌آید و فقط در لجن‌های خود دست و پا می زنند.

امامی کاشانی با بیان مسوولیت سنگین مردم در انتخاب افراد شایسته از مردم خواست به نمایندگانی رای دهند که به خدا، مملکت و شهیدان ایمان داشته باشند و از بین بردن فقر، قانون‌گریزی، فساد و بیکاری را در دستور کار خود قرار دهند.

وی، شجاعت در برابر دشمن، چابکی و پرکار و دلسوز بودن را از دیگر ویژگی‌های نماینده در تراز انقلاب اسلامی ارزیابی کرد و خطاب به مسئولین گفت: وکیل و وزیر و قاضی و نماینده بودن مسئولیت سنگینی است.

امام جمعه موقت تهران افزایش ابتلائات و ناامیدی از غیرخدا را از نشانه‌های ظهور عنوان و از مردم خواست برای ظهور امام عصر(عج) دعا کنند.

امام جمعه موقت تهران در خطبه نخست نیز گفت: اگر انقلاب اسلامی نبود امروز آمریکا و رژیم صهیونیستی بر ایران و جهان اسلام سلطه داشتند.

وی ادامه داد: ۲۲ بهمن حادثه‌ای بود که در تاریخ رخ داد و این حادثه اهداف انبیاء و اولیاء را در تاریخ بشریت تحقق بخشید.

وی افزود: فلسفه تاریخ یعنی تاریخ را بخوانید و از آن پند بگیرید و آینده را براساس گذشته معتبر و استوار کرده و در واقع آینده را براساس اطلاعات تاریخی گذشته برنامه‌ریزی کنید.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران خاطرنشان کرد: در کنار فلسفه تاریخ بحث دیگری به عنوان جبر تاریخ وجود دارد. منظور از جبر تاریخ، جبر تاریخ کمونیست نیست  زیرا آنها از بعد اقتصادی حرف غلط می‌گویند و حرف غلط آنها بعدا بر دنیا روشن شد.

امامی کاشانی گفت: منظور از جبر تاریخ یعنی حوادثی که در تاریخ رخ می‌دهد و سنت و قانون خداست و قرآن کریم نیز به این نکته در جاهای مختلف اشاره می‌کند که تاریخ این چنین است.

وی با بیان این که تاریخ قبل از ۲۲ بهمن باید بررسی شود گفت: باید دوران قبل از پیروزی انقلاب را در ایران، کشورهای عربی و اسلامی بررسی کنیم و ببینیم چه می‌گذشت.

امام جمعه موقت تهران تاکید کرد: اگر ۲۲ بهمن نبود آمریکا و صهیونیست بر جهان و ایران مسلط می‌شد و در کشور ما سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اخلاق همه آمریکایی و صهیونیستی بود.

امامی کاشانی درباره بعد سیاسی ۲۲ بهمن یادآور شد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سازمان ملل و شورای امنیت عنوان کرد که فلسطین باید به دو بخشی عربی و یهودی تقسیم شود و ایران و یهود با هم برادر هستند.

امام جمعه موقت تهران در توضیح تاثیر ۲۲ بهمن بر اقتصاد ایران گفت: یهود و صهیونیست از نفت ایران در اقتصاد و ماشین جنگی خود استفاده می کرد و شاه در برابر خواسته‌های آنها نوکری می‌کرد.

امامی کاشانی افزود: ایران در دوران گذشته کشور خودکفایی بود و صهونیست تمام مایحتاج خود همچون گندم، برنج، مرغ، تخم مرغ را از ایران تامین‌ می‌کرد اما با تقسیم فلسطین رویه تغییر کرد و به جای اینکه صادرات غذا داشته باشیم همه چیز تغییر کرد.

وی همچنین اظهارداشت: آنها تولید گوسفند و حیواناتی که غذای مردم بود را از به بهانی بیماری از بین بردند و بعد اقدام به صادرات به کشور کردند و در مقابل نفت را از کشور خارج کردند.

وی افزود: علاوه بر آن با تقسیم اراضی کشاورزی را از بین ببرند وبه طوری که ایران در مدت کمی از لحاظ غذایی وابسته به آمریکا و صهیونیست شد.

خطیب نماز جمعه تهران تصریح کرد: ۲۲ بهمن نه در ایران بلکه در کشورهای دیگر نیز اقدام بزرگی بود و در حال حاضر نیز برنامه‌هایی برای تسلط دارند و برنامه‌هایی در این زمینه دارند اما شاهد هستیم هر برنامه‌ای که آمریکا اراده به انجام آن دارد به بن بست می‌رسد.

امامی کاشانی درباره دانشجویان و اساتید در پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم اظهارداشت: پیش از انقلاب توجهی به اساتید دانشگاه و دانشجو نمی‌شد و حتی یکی از دوستان با نقل داستانی از ورود اساتید از خارج از کشور گفت که در آن دوران اساتید دانشگاه نسبت به سگ آمریکا و انگلیس نیز بی ارزش است.

وی تصریح کرد: اما امروز دانشجو و دانشگاه از منزلت بالایی برخوردار هستند و ایران از نظر فناوری و علم و دانشگاه عظمت بالایی داشت.

وی بیان کرد: از نظر فرهنگ دینی نیز پیش از ۲۲ بهمن حوزه‌های علمیه تعطیل شدند و علما حق عمامه گذاشتن نداشتند، حجاب کشف شد و اینها برنامه دشمن از بعد فرهنگی بود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: همانطور که در ۲۲ بهمن در ایران نوری افکند و خورشیدی درخشید و این روشنایی به کشورهای دیگر هم رفت و کشورهای اسلامی نیز که بی ارزش و نوکر بوند در برابر صهیوینست و آمریکا ایستادند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان