امیر قطر یک ایرباس لوکس به ابراهیم رئیسی هدیه داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 21:12

امیر قطر یک ایرباس لوکس به ابراهیم رئیسی هدیه داد

شماره: 13834
Aa Aa

اگر حداقل قیمت هواپیما اهدایی به ابراهیم رئیسی ۷۰۰ میلیون دلار در نظر گرفته شود ارزش آن بیشتر از نصف درآمد نفتی ایران در سال گذشته است.

پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران؛
امیر قطر یک ایرباس لوکس به ابراهیم رئیسی هدیه داد

تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور جدید ایران هدیه داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تجارت نیوز، پیش‌تر، او یک فروند هواپیمای لوکس ۴۰۰ میلیون دلاری را به عنوان هدیه ویژه به رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هدیه داده بود.

رسانه‌های عرب زبان گزارش داده‌اند پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری ایران و کسب بیشترین آراء این انتخابات توسط ابراهیم رئیسی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر یک ایرباس لوکس مدل A380 به ابراهیم رئیسی هدیه داده است.

هواپیمای اردوغان دارای ۷۶ صندلی و هفت اتاق خواب و دو سال پذیرایی است. قطر این هواپیما را سه سال پیش خریداری کرده است. احتمالا هواپیمایی که ابراهیم رئیسی هدیه داده شده نیز ویژگی‌هایی شبیه هواپیما اردغان داشته باشد.

امیر قطر این هدیه را برای نشان دادن «دوستی خود به اردوغان و اعتماد به ترکیه» و پس از ابراز علاقه رئیس جمهور ترکیه به هواپیمای بویینگ ۸-۷۴۷ قدیم کرد.

هواپیمای ایرباس A380 بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان معرفی و با سفارش ولید بن طلال، شاهزاده سعودی به یک کاخ سلطنتی مجلل تبدیل شده است.

قیمت این هواپیما در سال ۲۰۰۷ حدود ۵۰۰ میلیارد دلار و در سال ۲۰۱۸ حدود ۴۴۵ میلیون دلار بوده و گفته شده که اگر قرار باشد به یک هواپیمای لوکس تبدیل شود ۲۰۰ میلیارد دلار دیگر به ارزش آن اضافه می‌شود.

براساس اظهارات رئیس سازمان برنامه و بودجه، درآمد نفتی سال ۹۹ حدود ۱٫۲ میلیارد دلار بوده است. اگر حداقل قیمت هواپیما اهدایی به ابراهیم رئیسی را ۷۰۰ میلیون دلار در نظر بگیریم در واقع ارزش آن بیشتر از نصف درآمد نفتی کشور در سال گذشته بوده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان