ایران 19 فروند شناور متخلف را در خلیج فارس توقیف کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:59

ایران 19 فروند شناور متخلف را در خلیج فارس توقیف کرد

شماره: 10545
Aa Aa

ولی‌الله رضایی‌نژاد گفته دریابانان اجازه نمی‌دهند عده‌ای سود جو با تخلف، صید غیر مجاز ترال و عدم رعایت ایمنی و مقررات دریانوردی فعالیت کنند.

با اعلام فرمانده مرزبانی استان بوشهر؛
ایران 19 فروند شناور متخلف را در خلیج فارس توقیف کرد

ولی‌الله رضایی‌نژاد، فرمانده مرزبانی استان بوشهر با تاکید بر رصد و پایش آب‌های سرزمینی خلیج فارس در استان بوشهر اظهار داشت:

مرزبانان و ماموران دریابانی استان بوشهر در تمام سواحل استان شبانه‌روز حضوری فعالی دارند و با متخلفان برخورد می‌کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، فرمانده مرزبانی استان بوشهر با بیان اینکه با شناورهای بی هویت و متخلف برخورد می‌شود افزود:

صید غیر مجاز ترال و کف‌روب یکی از روش‌های صید مخرب زیستگاه آبزیان است که در این راستا با صیادانی که اقدام به صید ترال می‌کنند برخورد می‌شود.

وی بیان کرد: با وجود شناوران متخلف و فاقد ساماندهی که اقدام به انجام تخلفات صیادی و صید غیر مجاز از نوع ترال می‌کنند این فرماندهی برخورد جدی با آنان را در دستور کار خود قرار داد.

رضایی‌نژاد از توقیف شناورهای متخلف در آب‌های بوشهر و کنگان خبر داد و تصریح کرد:

در راستای اجرای طرح برخورد با شناوران متخلف و فاقد ساماندهی با همکاری اداره شیلات و پایگاه دریابانی بوشهر و کنگان، دریابانان موفق شدند در اجرای 3 روزه طرح مذکور، 19 فروند شناور فاقد مدارک و متخلف در امر صید و صیادیی را توقیف کنند.

وی با اشاره به گشت‌های مداوم دریابانان در برقراری نظم و امنیت در خلیج فارس خاطرنشان کرد:

توقیف شناوران متخلف محدود به این طرح نبوده و در راستای لزوم ایجاد نظم و امنیت و نظارت بر تردد شناورها و رصد شناورها در سطح حوزه استحفاظی از ادامه فعالیت غیرقانونی شناوران متخلف جلوگیری خواهد شد.

فرماندهی مرزبانی استان بوشهر تصریح کرد: دریابانان استان بوشهر با آمادگی کامل حافظ جان هموطنان و منابع آبزی در دریا هستند و اجازه نمی‌دهند عده‌ای سود جو با تخلف و صید غیر مجاز ترال و عدم رعایت ایمنی و مقررات دریانوردی فعالیت کنند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان