ایران از آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجام خبر داد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 15:38

ایران از آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجام خبر داد

شماره: 8715
Aa Aa

روحانی می گوید در برجام قرار بوده که به یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو، گاز، تزریق نشود اما گازدهی در فردو آغاز می شود.

با اعلام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران؛
ایران از آغاز گام چهارم کاهش تعهدات برجام خبر داد

 حسن روحانی در مراسم افتتاح کارخانه نوآوری آزادی گفت: از فردا گام چهارم و جدید برمی‌داریم البته پیشاپیش به کشورهای دوستمان در دنیا اعلام می‌کنیم فعالیت جدید ما هم با نظارت ‌آژانس خواهد بود و آژانس همچناش نظارت میکند حتی بر فعالیتی که از که فردا آغاز خواهیم کرد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، روحانی افزود: گام چهارم ما هم مثل سه گم دیگر قابل بازگشت است. هر زمانی ‌آنها به تعهدات کامل خودشان برگشتند ما هم به تعهدات کامل خود بر میگردیم. معیار را اول ژانویه ۱۲۰۱۹ گذاشتیم و گفتیم آنها برگردند به اول ژانویه۲۰۱۷ ما هم به اول ژانویه ۲۰۱۷ برمی‌گردیم.

وی اظهار داشت: گامی که از فردا آغاز می‌کنیم در فردو خواهد بود. در فردو ما طبق برجام یکهزار و ۴۴ سانتریفیوژ در فردو داریم. در برجام قرار ما این بود اینها در فردو بچرخند اما گاز به‌آنها تزریق نشود اما از فردا گازدهی را در فردو آغاز می کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: ممکن است ‌آنها سروصدا کنند که چرا می‌خواهید در فردو این کار بکنید. حساسیت آنها را نسبت به فردو و سانتریفیوژهامی دانیم در عین حال هر وقت آنها به تعهداتشان عمل کردند دوباره گاز را قطع می‌کنیم و گاز تزریق نخواهد شد و این گام هم قابل بازگشت است.

رئیس جمهوری با بیان اینکه تحول بزرگ نیاز به زیرساخت و فرهنگ و همکاری دارد گفت: ما معمولا در صنعت و فناوری و حتی در علوم جدید دنباله رو هستیم. کشورهای صنعتی و پیشرفته گامی را برداشتند ما بعد می‌خواهیم از ‌آن پیروی کنیم و مشابه ‌آنها کاری انجام دهیم اما در این جا ما می‌توانیم نوآوری داشته باشیم به معنای آنکه دیگری انجام نداده است و ما اولین هستیم که‌آن را انجام دادیم.

وی یادآورشد: افتخار دولت یازدهم و دوازدهم این است که در این راستا گام‌های خوبی برداشته. ممکن است کامل نباشد یا کمتر از انتظار نسل جوان باشد در عین حال حرکت بسیار بزرگی انجام گرفته است. 

روحانی گفت:‌ خیلی فشارها ما دیدیم تا بتوانیم این را در دسترش شما قرار بدهیم. هنوز هم تحت فشار هستیم.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان