ایران از تروئیکای اروپا خواست نقض برجام را متوقف کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:17

ایران از تروئیکای اروپا خواست نقض برجام را متوقف کند

شماره: 12021
Aa Aa

هایکو ماس گفته شکلی از "فرابرجام" نیاز است که نبود سلاح هسته‌ای و نبود برنامه موشک های بالستیک را تضمین کند؛ نمی توان به ایران اعتماد کرد.

در پاسخ وزیر خارجه ایران به همتای آلمانی خویش؛
ایران از تروئیکای اروپا خواست نقض برجام را متوقف کند

«محمدجواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران به اظهارات برجامی «هایکو ماس»، وزیر خارجه آلمان واکنش نشان داد.

به گزارش اسپادانا خبر، ظریف در توییتر نوشته است:

«این چیزی است که هایکو ماس و تروئیکای اروپا باید قبل از صحبت کردن درباره کارهایی که باید ایران انجام دهد، انجام دهند. سیاست مذموم آپارتایدکرونایی را متوقف کنید؛ به تعهداتتان در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل پایبند باشید و نقض برجام را متوقف کنید؛ به رفتارهای مخربتان در منطقه ما- اعم از ۱۰۰ میلیارد دلار فروش سلاح به خلیج فارس و حمایت کورکورانه از تروریسم اسرائیل- پایان دهید».

ظریف به ضمیمه این پیام عکسی از خبری منتشر کرده که می‌گوید آلمان قصد دارد اسرائیل را «کشور اروپایی» در نظر بگیرد و دسترسی زودهنگام به واکسن کرونا را برایش مهیا کند در حالی که فلسطینی‌ها مشمول این توافق نخواهند شد.

پیش تر، «هایکو ماس»، وزیر خارجه  آلمان گفته بود آلمان به دنبال یک جایگزین و توافق هسته‌ای گسترده‌تر با ایران است زیرا به ادعای او توافق فعلی دیگر کافی نیست. 

او در مصاحبه با مجله «اشپیگل» مدعی شد:

شکلی از "فرابرجام" نیاز است که مطابق با منافع ما است. ما از ایران انتظارات روشنی داریم: نبود سلاح هسته‌ای و همچنین نبود هیچ برنامه موشک بالستیک که کل منطقه را تهدید می‌کند. ایران همچنین باید نقش دیگری در منطقه بازی کند. توافق گسترده‌تر نیاز است زیرا نمی‌توان به ایران اعتماد کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان