ایران استراتژی تهاجم ندارد و نمی خواهد جایی را اشغال کند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 17:52

ایران استراتژی تهاجم ندارد و نمی خواهد جایی را اشغال کند

شماره: 10993
Aa Aa

روحانی گفته محصولات دفاعی ایران برمبنای «استراتژی بازدارندگی و دفاعی» است و همسایگان مطمئن باشند قدرت دفاعی ایران به نفع آنها است.

رییس جمهور در رونمایی از دستاوردهای وزارت دفاع؛
ایران استراتژی تهاجم ندارد و نمی خواهد جایی را اشغال کند

حسن روحانی، ریس جمهور ایران در مراسم رونمایی از دستاوردهای ملی وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح اظهار داشت: 

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی افزود:

در طول ۵ سال گذشته توانستیم از جایگاه ۲۳ در دنیا در صنعت دفاعی به جایگاه چهاردهم دست پیدا کنیم. در زمینه سلاح‌های راهبردی و البته بازدارنده و پدافندی تلاش می کنیم و قدم به قدم با صنعت دفاعی دنیا در حال پیشرفت هستیم. خوشبختانه در زمینه دید نظامی بسیار پیشرفت کرده ایم که دشمن را از کجا و در چه ارتفاعی و با چه فاصله ای ببینیم. مهم این است که سلاح ما دارای دقت لازم و قدرت تخریب کافی باشد، توان مانور پذیری لازم را در مسیر راه داشته باشد و استفاده از آن آسان باشد تا بتوانیم در کوتاه ترین زمان ممکن با ساده ترین لانچرها موشک را لانچ و پرتاب کنیم که در همه این زمینه ها تلاش های بسیار ارزشمندی در سال های اخیر و در یکسال اخیر  انجام شده است.  

رییس جمهوری با تاکید بر این که مساله موشک کروز برای ما اهمیت ویژه ای دارد گفت: 

باید توان مان را روی موشک کروز بگذاریم. ما در مسیر تولید و خودکفایی قرار گرفته ایم و آن چیزی که رهبر معظم انقلاب بر آن تاکید می کرد که ما می توانیم و آنچه ما می خواهیم و خواست ما هست دست یافتنی است. ممکن است به یکی زودتر برسیم و یکی دیرتر برسیم ولی مهم این است که دست یافتنی است. بسیار برای ما اهمیت دارد که در فاصله زمانی کمتر از ۲ سال بتوانیم برد یک موشک استراتژیک مهم دریایی را به بالای سه برابر برسانیم. این روند باید در موشک های کروز زمین پایه و هوایی هم ادامه دهیم.

روحانی گفت: محصولات و تولیدات و تحقیقات و آمادگی های جمهوری اسلامی در زمینه دفاعی برمبنای «استراتژی بازدارندگی و دفاعی» است. ایران استراتژی تهاجم ندارد و نمی خواهد جایی را اشغال کند و به ملتی صدمه بزند. همسایگان ما مطمئن باشند قدرت دفاعی ایران به نفع آنها است و از این قدرت دفاعی به نفع دوستان خود استفاده خواهیم و علیه آنها استفاده نخواهیم کرد. ایران هیچ گاه در تاریخ به ویژه پس از انقلاب آغازگر جنگ نبوده است و همواره دفاع کرده است در حالی که ما در منطقه‌ای بودیم که یک بار هشت سال به خود ما حمله شد، یک بار به کویت، یک بار به افغانستان و یک بار هم به عراق در همسایگی ما حمله شد و این کشورها اشغال شدند.علیرغم هم فراز و نشیب در کشورهای همسایه هیچگاه تصمیم خود را تغییر ندادیم زیرا راهبرد ما راهبرد بازدارندگی دفاعی بوده و همه توان ما برای بازدارندگی و حفظ کشور است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان