ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 17:14

ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد

شماره: 17038
Aa Aa

کارهای زیادی داریم و تازه اول راه هستیم اما مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد.

گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی؛
ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نشست شورای حکام گفت:

ایران باید تحت هر شرایطی به توافقات پادمانی پایبند باشد

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او در ارتباط با توافق برجام و تأثیر آن بر فعالیت‌های آژانس در ایران نیز گفت:

ما دائماً با ایران در گفت‌وگو هستیم که این گفت‌وگوها شامل گفت‌وگوهای غیررسمی هم می‌شود زیرا در صورت عدم توافق ما نمی‌توانیم بر روی یکسری موضوعات به صورت منسجم به توافق برسیم. ما با ایران تبادل‌نظر می کنیم اما در نهایت تیم پادمانی ما مسائلی را که در برجام مورد توافق قرار گرفته و به امضا درآمده را در نظر می‌گیرند و بررسی می‌کنند. برجام یک توافق پیچیده است و یکسری گام ها و توالی‌ها وجود دارد که مذاکره‌کنندگان و طرف‌های برجام درباره آن بحث می‌کنند و در این راستا وظایفی وجود دارد که باید انجام گیرد و ایران باید به مواردی پایبند باشد و ما نیز باید راستی‌آزمایی کنیم. این وظیفه بسیار بزرگی است که پیش رو ما قرار دارد.

او ادامه داد:

مسائل پادمانی به توافق برجام ارتباطی ندارد و ایران باید تحت هر شرایطی به این توافقات پایبند باشد. توافق مشترک با ایران در روز شنبه مجموعه‌ای از اقدامات مشترک را که باید در چند ماه آینده انجام شود بیان می‌کند. ما مشتاقانه منتظریم که تا ۲۰ مارس داده‌هایی را در مورد سوالات مطرح شده توسط آژانس در مورد موضوعات مربوط به سه مکان مشخص دریافت کنیم. کارهای زیادی باید انجام شود اما ما آماده‌ایم. در سفر به تهران در مورد موضوعات مختلف توافق شد. کارهای زیادی داریم و تازه اول راه هستیم. تا ۲۳ فوریه ۲۰۲۱ آژانس اجرای تعهدات هسته‌ای ایران تحت برجام را راستی‌آزمایی و نظارت کرد. با این حال از آن تاریخ این فعالیت‌ها به‌طور جدی تحت تأثیر تصمیم ایران برای توقف اجرای تعهدات مرتبط هسته‌ای خود تحت برجام از جمله پروتکل الحاقی قرار گرفته است. پس از رایزنی های سازنده با معاون رئیس جمهور اسلامی در ۱۵ دسامبر ۲۰۲۱ شرایط جدیدی در رابطه با تجهیزات نظارتی و نظارتی آژانس تحت برجام مورد توافق قرار گرفت. این امر آژانس را قادر کرد تا دوربین‌ها را مجدداً در کارگاه کرج نصب کند و همه رسانه‌های ذخیره‌سازی را در دوربین‌های مرتبط با برجام در سراسر ایران جایگزین کند.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان