ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 12:43

ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است

شماره: 17071
Aa Aa

در این بیانیه سفر «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه به تنب بزرگ و اظهارات مقامات ایرانی «تحریک‌آمیز» و «نقض حاکمیت امارات» خوانده شده است.

کمیته چهارجانبه عربی در بیانیه ای ادعا کرد؛
ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است

کمیته چهارجانبه عربی در جلسه‌ای در حاشیه نشست یکصد و پنجاه و هفتمین دوره شورای اتحادیه عرب در مقر این اتحادیه ایران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کردند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، عربستان، امارات، مصر و بحرین، ایران را به حمایت از آنچه «گروه‌های تروریستی» خوانده شده متهم کردند و با بیان اینکه ایران به توسعه برنامه موشک‌های بالستیک خود ادامه می‌دهد مدعی شدند که ایران حوثی‌های یمن را با موشک‌های خود مجهز می‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه ضمن طرح این ادعای ضمنی که ایران به دنبال تسلیحات هسته‌ای است بر لزوم حمایت از تلاش‌هایی که مانع این امر می‌شود از جمله مذاکرات وین تأکید شده است.

کشورهای یادشده «بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را یک نقطه در راستای تحقق امنیت و نه یک نقطه پایان» قلمداد کردند و در عین حال خواستار تقویت نظارت‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از تأسیسات هسته‌ای ایران و اقدام جدی در جهت دست‌یابی به یک «توافق طولانی‌تر و قوی‌تر» شدند.

کمیته چهارجانبه عربی همچنین خواستار حل مسائل مربوط به امنیت منطقه از جمله برنامه موشکی ایران شد.

این کمیته در بخش دیگری از این بیانیه با اشاره به سفر اخیر «علیرضا تنگسیری» فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران به جزیره تنب بزرگ و افتتاح فرودگاه «امام علی (ع)» در این جزیره اظهارات مقامات ایرانی در این خصوص را «تحریک‌آمیز» و «نقض حاکمیت امارات» خواند.

  •  

سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران با رد اتهامات سخیف نشست ۱۵۷ وزرای خارجه اتحادیه عرب و بیانیه کمیته خودخوانده ۴ جانبه در حاشیه این نشست از ادامه دور باطل اتهام زنی علیه جمهوری اسلامی ایران و تغییر نکردن شیوه رفتاری شدیدا ابراز تاسف کرد و این گونه اقدامات بی ثمر را مغایر تحرکات این کشورها برای تعامل و دیپلماسی منطقه ای با جمهوری اسلامي ایران طی چند ماه گذشته خواند. 

او در خصوص جزایر سه‌گانه ایرانی با مردود شمردن بیانیه تمامی اقدامات جمهوری اسلامی ایران را در چارچوب اعمال حاکمیت و تمامیت ارضی کشور دانست و مداخله دیگران در این زمینه را محکوم کرد

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان