ایران به نامه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ نداد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 11:42

ایران به نامه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ نداد

شماره: 13876
Aa Aa

«رافائل گروسی» به مسئولان ایران نامه‌ نوشته اما «ایران به این نامه پاسخ نداده و مشخص نکرده که آیا قصد حفظ کردن توافق فعلی را دارد یا خیر.»

تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت ضروری است؛
ایران به نامه مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی پاسخ نداد

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کرد که ایران به نامه مدیر کل این نهاد بین‌المللی درباره تمدید توافق فنی پاسخ نداده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه ای اعلام کرد پاسخی از تهران در خصوص تمدید توافق فنی میان این نهاد بین‌المللی با ایران دریافت نکرده است.

«رافائل گروسی»، مدیر کل آژانس روز ۱۷ ژوئن نامه‌ای به مسئولان ایرانی نوشته اما «ایران به این نامه پاسخ نداده و مشخص نکرده که آیا قصد حفظ کردن توافق فعلی را دارد یا خیر.»

در بخشی از بیانیه نهاد دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل آمده است:

«در این خصوص به پاسخ فوری ایران نیاز است. رافائل گروسی بر اهمیت حیاتی گردآوری داده از فعالیت‌های تهران به موجب این توافق تأکید کرده است.»

آژانس گفته تداوم فعالیت‌های راستی‌آزمایی و نظارت در ایران و گردآوری بی‌وقفه داده توسط تجهیزات این نهاد بین‌المللی ضروری است.

یک سخنگوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است گروسی در نشست شورای حکام اعضای این شورا را در جریان مسئله مربوط به توافق فنی با ایران قرار خواهد داد.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان