ایران تهدیدی برای منطقه است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 19:36

ایران تهدیدی برای منطقه است

شماره: 20133
Aa Aa

هر کاری بتوانیم برای حمایت از معترضان در ایران انجام می‌دهیم؛ با ارائه ابزارهایی که صداهایشان شنیده شود و بتوانند با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

خیزش مردمی ایران خودجوش و بدون رهبر است؛
ایران تهدیدی برای منطقه است

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در یک نشست خبری با ادعای ادامه تهدید ایران علیه همسایگان از حمایت واشینگتن از باکو خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او با این ادعا که ایران تهدیدی برای منطقه است از حمایت آمریکا از باکو خبر داد.

او گفت:

«وزیر خارجه آمریکا اوایل هفته جاری فرصتی برای دیدار با همتای جمهوری آذربایجانی خود داشت. ما به وضوح گفته‌ایم که ایران تهدیدی برای منطقه است. ما به ایستادن کنار شرکای خود، حمایت از آنها و در نهایت ایستادگی برابر نوع نفوذ بی‌ثبات ‌کننده‌ ایران در منطقه و شاید فراتر از آن ادامه خواهیم داد».

پرایس در پاسخ به سوالی درباره ادعای خبرگزاری رویترز با استناد به دوگزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، مبنی بر افزایش ذخایر اورانیوم غنی‌شده ایران گفت:

چیز زیادی نمی‌توانم در این باره بگویمچون در جایگاهی نیستم که درباره جزئیات گزارشی که هنوز علنی نشده است اظهار نظر کنم اما از این گزارش مطلعیم. ما به وضوح گفته‌ایم که از استقلال آژانس بین المللی انرژی اتمی حمایت می‌کنیم همچنین درباره این که پیشرفتی در شفاف‌سازی و حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ایران انجام نشده است نگرانی‌مان را اعلام می‌کنیم. ایران باید به موجب تعهدات قانونی‌اش ذیل معاده ان‌پی‌تی و توافق جامع پادمانی‌اش به سوالات آژانس پاسخ بدهد. آنچه در عوض از سوی ایران شاهدش بوده‌ایم فقط وقت‌کشی بوده است. ما از ایران می‌خواهیم در تحقیقات پادمانی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی همکاری کامل را به عمل بیاورد تا آژانس اطمینان بیابد وجود تمام مواد هسته‌ای در ایران منطبق با شرایط پادمانی است. ایران از مه ۲۰۱۸ پیشرفت‌هایی در برنامه هسته‌ای‌اش داشته است که پیش از آن تحت برجام [توافق هسته‌ای]ممنوع می‌بود. مسلما توسعه برنامه هسته‌ای ایران برای ما نگران‌کننده است.

ند پرایس همچنین گفت:

«یکی از نقاط قوت خیزش مردمی ایران این حقیقت است که این جنبش خودجوش، بدون رهبر و محصول اشتياق و آرزوهای برحق مردم ایران برای زندگی بهتر است. ما هر کاری بتوانیم برای حمایت از آن‌ها انجام می‌دهیم؛ با ارائه ابزارهایی که معترضان از آن‌ها برای بیان خواسته‌هایشان استفاده کنند تا صداهایشان شنیده شود و بتوانند با یکدیگر در داخل ایران و با سایر نقاط جهان ارتباط برقرار کنند.

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان