ایران مبتلایان به کرونا را خانه به خانه شناسایی می کند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 2:36

ایران مبتلایان به کرونا را خانه به خانه شناسایی می کند

شماره: 9407
Aa Aa

نمکی گفته ۳۰۰ هزار اکیپ در سطح ایران تشکیل می شود که برای بیماریابی و مقابله با ویروس کرونا تجهیز شده‌اند و به تک‌تک خانه‌های مردم می‌روند.

وزیر بهداشت ایران اعلام کرد؛
ایران مبتلایان به کرونا را خانه به خانه شناسایی می کند

سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران اعلام کرد قرار است ۳۰۰ هزار اکیپ در سطح کشور تشکیل شود که برای بیماریابی و مقابله با ویروس کرونا تجهیز شده‌اند و به تک‌تک خانه‌های مردم می‌روند. این طرح نیز مانند بسیج ملی کنترل فشارخون بالا در سطح کشوری عمل خواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او درباره‌ی اجرای این طرح گفت:

در جلسه‌ای با رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی جزئیات این طرح بررسی خواهد شد. همچنین در روز رونمایی این طرح که با حضور مسئولان بین‌بخشی برگزار می‌شود ابعاد بیشتر آن را مطرح خواهیم کرد. مردم بدانند ما خودمان را برای شکست کرونا آماده کرده‌ایم.

وزیر بهداشت تأکید کرد تمام دستگاه‌های اجرایی، اعضای کابینه، نیروهای مسلح، ارتش، قوه‌ی قضاییه و قوه‌ی مقننه برای کنترل ویروس کنارهم ایستاده‌اند. او گفت آمار بهبودیافتگان افزایش یافته است و امروز ۱۷۵ مورد بیمار بهبود پیدا کرده‌اند.

نمکی گفت با اینکه اعلام کرده بودیم در دوره‌ی اوج بیماری هستیم و از مردم خواسته‌ بودیم در خانه بمانند و از سفرهای غیرضروری خودداری کنند بازهم گزارش‌هایی دریافت کرده‌ایم که این سفرها از نقاط آلوده به سایر نقاط ادامه دارد. این موضوع منجر شد قرنطینه را در مدخل شهرها بیش‌از‌پیش جدی بگیریم. او درادامه بر حضورنیافتن در مراسم‌های جمعی تأیید کرد و گفت مردم سعی کنند مراسم‌های ختم، عروسی و... را برگزار نکنند و مساجد نیز تراکم جمعیت را به حداقل ممکن برسانند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان