ایران نفتکش توقیف شده ویتنام را آزاد کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 4 ارديبهشت 1403 - 15:17

ایران نفتکش توقیف شده ویتنام را آزاد کرد

شماره: 15622
Aa Aa

سپاه پاسداران هفته گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی را ناکام گذاشته است.

شرکت تانکر ترکرز در توئیتر مدعی شد؛
ایران نفتکش توقیف شده ویتنام را آزاد کرد

شرکت تانکر ترکرز که حرکت کشتی‌ها در آب‌های آزاد را رصد می‌کند در توئیتر مدعی شد که نفتکش ویتنامی «ام‌وی ساوتیس» که اوایل آبان‌ماه از سوی نیروهای سپاه پاسداران در دریای عمان توقیف شد ساعاتی قبل آزاد شده است.

به گزارش اسپادانا خبر، شرکت تانکر ترکرز افزوده است:

به‌نظر می‌رسد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اکنون کشتی SOTHYS را آزاد کرده است. این کشتی در زمان حاضر خالی از محموله و به‌سمت جنوب در حال حرکت است. اگرچه گزارش شده که مقصد این کشتی دبی خواهد بود اما مسیر کنونی آن خلیج عمان است.

هفته پیش وزارت خارجه ویتنام اعلام کرده بود که این کشور در حال مذاکره با مقامات تهران بر سر توقیف یک نفتکش ویتنامی در سواحل ایران است.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز چهارشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که با اقدام به‌موقع و مقتدرانه جان‌برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست آمریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان ناکام ماند.

«شاهرخ ناظمی» سخنگوی نمایندگی ایران در سازمان ملل متحد نیز به خبرگزاری آسوشیتد پرس گفت:

این نفتکش شب گذشته پس از انتقال نفت آن آب‌های ایران را ترک کرد.

  •  

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز اعلام کرد که نفتکش توقیف شده ساتیس پس از تخلیه نفت جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس با حکم قضایی آزاد شده است.

۱۲ آبان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:

«با اقدام به موقع و مقتدرانه جان برکفان دلاور نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، عملیات نیروی دریایی ارتش تروریست امریکا برای سرقت نفت جمهوری‌اسلامی ایران در دریای عمان ناکام ماند. امریکایی‌ها در این اقدام یک نفتکش حامل نفت ایران را در آب‌های دریای عمان سرقت کردند و با انتقال محموله نفت به یک نفت کش دیگر، آن را به سوی مقصدی نامعلوم هدایت کردند.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان