ایران همچنان بر حمایت از دولت مستقر ونزوئلا تاکید کرد | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:09

ایران همچنان بر حمایت از دولت مستقر ونزوئلا تاکید کرد

شماره: 7433
Aa Aa

در این دیدار علاوه بر تداوم حمایت ایران از این کشور بر عدم دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و لزوم رعایت حقوق بین الملل تاکید شده است.

در دیدار ظریف با وزیر امور خارجه ونزوئلا؛
ایران همچنان بر حمایت از دولت مستقر ونزوئلا تاکید کرد

وزیر امور خارجه ایران که به منظور شرکت و سخنرانی در نشست "روز بین‌المللی چندجانبه گرایی و دیپلماسی برای صلح" در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، به نیویورک سفر کرده است با وزیر امور خارجه ونزوئلا دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، وزیر امور خارجه در این دیدار با اشاره به تلاش های ایران برای گسترش روابط اقتصادی با ونزوئلا، بر تداوم حمایت ایران از این کشور و عدم دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا، لزوم رعایت حقوق بین الملل و همکاری و هماهنگی ایران با دیگر کشورهایی که مخالف یکجانبه گرایی در نظام بین الملل هستند تاکید کرد.

وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز ضمن قدردانی از مساعدت ها و پشتیبانی های ایران از ونزوئلا و اهمیت تداوم رایزنی ها بین دو کشور، به اقدامات دیپلماتیک گسترده ونزوئلا برای مقابله با هجمه ناجوانمردانه برخی کشورها به رهبری آمریکا برای دخالت دردآور در امور داخلی این کشور اشاره و بر ثبات کشور و کنترل کامل دولت بر اوضاع، مخالفت عموم مردم ونزوئلا با دخالت های آمریکا و بالا گرفتن حمایت های مردم از دولت قانونی این کشور، سرسپردگی مخالفان این کشور به آمریکا و اجازه نداشتن آنها برای مذاکره تاکید کرد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان