ایران واکسیناسیون پولی کرونا در این کشور را تکذیب کرد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 17:22

ایران واکسیناسیون پولی کرونا در این کشور را تکذیب کرد

شماره: 13224
Aa Aa

پیش تر سخنگوی ستاد مقابله با کرونا گفته بود افرادی که نمی‌توانند منتظر دریافت واکسن باشند می توانند با پرداخت هزینه از واکسن های وارد شده استفاده کنند.

با اعلام سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران؛
ایران واکسیناسیون پولی کرونا در این کشور را تکذیب کرد

علیرضا رییسی، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در ایران گفت:

واکسیناسیون کرونا چه با واکسن خارجی چه ایرانی رایگان خواهد بود.

به گزارش اسپادانا خبر، معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود:

ستاد ملی مقابله با کرونا مجوز داده تا افراد و یا شرکت‌ها با ارز نیمایی، واکسن وارد کنند تا افرادی که نمی‌توانند طبق سند ملی واکسیناسیون، منتظر دریافت واکسن باشند از واکسن های وارد شده توسط این افراد استفاده کنند و پول آن را نیز پرداخت کنند. این موضوع حتما باید از سیاست‌های وزارت بهداشت جدا شود چرا که طبق سیاست‌های اعلام شده همه مردم تا پایان سال رایگان واکسینه خواهند شد اما اگر نوبت فردی برای دریافت واکسن در سند ملی واکسیناسیون به عنوان نمونه آذرماه است می‌تواند با پرداخت هزینه زودتر این واکسن را دریافت کند.

حیدر محمدی، یکی از مدیران سازمان غذاوداروی ایران نیز در رادیو گفت:

احتمالا واکسن برای شهروندان بی‌اولویت ۳۰۰هزارتومان آب بخورد. هلال‌احمر ۱۳ میلیون یورو ارز برای واردات واکسن آنفلوآنزا گرفته و هنوز واکسن آنفلوآنزایی وارد نکرده و قرار بود از ۱۴فروردین ظرف دوهفته واکسن کرونا وارد کند اما هنوز خبری نشده است.

پیش تر،  سخنگوی هلا‌ل‌احمر گفته‌ بود نزدیک به چهارماه است که جمعیت هلال احمر برای تهیه واکسن کرونا در تلاش و نیز در رایزنی با چین و روسیه است اما با چون وزارت بهداشت مجوزی صادر نکرده، هلال احمر نتوانسته کاری کند.

سخنگوی سازمان غذا و داروی ایران در واکنش به اخبار متتشر شده در این خصوص گفت:

وزارت بهداشت ایران هرگونه سیاست موازی یا دور زدن این برنامه ملی تحت هر عنوان اعم از پرداخت هزینه واکسن را که ناقض برنامه ملی واکسیناسیون باشد را تکذیب می‌کند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان