ایران پرونده دونالد ترامپ را به پلیس بین الملل ارسال کرد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 12:25

ایران پرونده دونالد ترامپ را به پلیس بین الملل ارسال کرد

شماره: 12338
Aa Aa

غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری خود تاخیر در پرونده هفت تپه به دلیل مداخله دادستان و مداخله دادستان در خصوص سوخت مازوت را کذب خواند.

با اعلام سخنگوی قوه قضائیه ایران؛
ایران پرونده دونالد ترامپ را به پلیس بین الملل ارسال کرد

غلامحسین اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه ایران در یک نشست خبری آنلاین گفت: 

پرونده پرونده روح الله زم ابعاد گسترده‌ای  دارد. بخشی منتهی به رای شد اما این پرونده به اتمام نرسیده. اخیرا از ناحیه دادگاه بعد از صدور کیفر خواست در مورد ۶ نفر دیگر از متهمان دیگر حکم صادر شده و ۶ نفر به محکومیت حبس دو تا ۱۰ سال محکوم شدند. شیرین نجفی در زمره افرادی است که دستگیر شد و تحت تعقیب قرار گرفت و حکم صادر شده و محکومیت یافته اما چون قطعی نشده و در مرحله تجدیدنظر خواهی است از بیان عناوین اتهامی و موضوعات مربوط به میزان دقیق آنها معذورم.

به گزارش اسپادانا خبر، سخنگوی قوه قضائیه گفت:

پرونده مربوط به جنایت تروریستی منجر به شهادت شهید سلیمانی و همراهان ایشان از آغازین روزهای این حادثه تلخ در دادسرای ویژه امور بین الملل تهران تشکیل شده و تحقیقات جامع و مفصلی در ارتباط با فرایند عملیات منتهی به شهادت این شهید عزیز انجام و نیابت هایی قضایی به کشورهای مختلف ارسال شد. از برخی از این کشورها اسناد خوبی به دست ما رسیده است و یکایک عوامل یعنی ۴۸ نفر از رئیس جمهور امریکا که عامل اصلی ترور بود تا فرماندهان و مقامات مختلف شناسایی شدند. با قید اینکه هر کدام از اینها در این جنایت چه نقشی داشتند اعلان قرمز صادر و به پلیس بین الملل ارسال شد.

وی ادعای یکی از فعالان فضای مجازی درباره قطعی شدن حکم مهدی جهانگیری را نادرست خواند و گفت:

دادگاه تجدید نظر هنوز رأی نداده است و هفته آینده جلسه‌ای تشکیل می‌شود و رسیدگی ادامه دارد.

وی درباره  پرونده دختر آبادانی و اخباری که مبنی بر تبرئه متهم منتشر می شود گفت:

این موضوع صحت ندارد. توصیه ام به همه این است که قبل از انتشار اخبار، صحت و سقم آن را بررسی کنند.

وی گفت:

بابک زنجانی به مجازات کیفری و استرداد اموال محکوم شد، اموال داخل کشور شناسایی و توقیف شد و در اختیار سیستم بانکی و وزارت نفت قرار گرفت. حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان در آن زمان در داخل کشور از اموالش شناسایی شد و تلاش‌های جدی  در خصوص سایر اموال او که ادعا می شود در خارج است انجام می شود. در بخش اموال خارجی و بازگشت آن به داخل کشور هنوز تلاش های ما ادامه دارد.

اسماعیلی یاداور شد:

اینکه گفته شد پرونده هفت تپه به دلیل مداخله دادستان با تأخیر مواجه شده است و یا مداخله دادستان در خصوص سوخت مازوت همه کذب هستند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان