ایستادگی پنجشیر ایستادگی نمادین برای کل افغانستان است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 6:23

ایستادگی پنجشیر ایستادگی نمادین برای کل افغانستان است

شماره: 14610
Aa Aa

چیزی به نام نظام جمهوری اسلامی اشرف غنی که رفت وجود ندارد| او درباره تعداد نیروهای مقاومت در پنجشیر گفته صحبت درباره هزاران مبارز است.

احمد مسعود، رهبر مقاومت علیه طالبان؛
ایستادگی پنجشیر ایستادگی نمادین برای کل افغانستان است

احمد مسعود، رهبر مقاومت علیه طالبان گفت:

تاکنون درگیری با طالبان مشاهده نشده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او افزود:

دو طرف در عین آمادگی برای ورود به راهکار نظامی در صورت شکست مذاکره، سیاست خویشتنداری را دنبال می‌کنند و در تلاش برای آغاز مذاکرات هستند. امیدواریم روند مسالمت آمیز آغاز شود. اگر مذاکره موفقیت آمیز باشد باید به آن فرصت بدهیم. از کشورهای دیگر از همسایگان و کشورهای منطقه انتظار داریم مداخله کنند و بر طالبان فشار وارد کنند تا وارد مذاکره شوند. مذاکرات مسالمت‌آمیز تنها راه حل است و نیروهای مقاومت در دره پنجشیر آماده دفاع از منطقه در برابر هر حمله‌ احتمالی طالبان هستند.

مسعود در پاسخ به سوالی درباره تعداد نیروهای مقاومت در پنجشیر گفت:

صحبت درباره هزاران مبارز است. شمارش دقیق آنها مشکل بوده و دره به طور کامل آماده نبرد است.

رهبر مقاومت علیه طالبان به وجود اظهارات ضد و نقیض طالبان درباره تمایل به مذاکره و تحرکات میدانی‌شان و میزان احتمال تغییر اوضاع پنجشیر براساس سناریوی تنش و مقابله پنجاه درصدی اشاره کرد و گفت:

درخواست‌هایی از سوی طالبان برای عهده گرفتن کرسی‌ای در شورای مدیریتی کشور دریافت نکرده است. تنها یک بار با مقامات سیاسی و نظامی برجسته طالبان مذاکره کرده ام.

او ایستادگی پنجشیر در شمال افغانستان را ایستادگی نمادین برای کل افغانستان توصیف کرد و گفت:

در پنجشیر ادوات نظامی و تجربه نظامی کافی برای دفاع موجود است اما صرفا برای دفاع از جغرافیای پنجشیر نمی‌جنگیم بلکه برای تمامیت ارضی و ارزش‌های اسلامی و ملی در جغرافیایی به نام پنجشیر می‌جنگیم و تمام افغانستان به خاطر ارزش‌هایشان در کنار همدیگر خواهند ایستاد.

مسعود گفت:

با تمام تلاش در پی آن است که دولتی در افغانستان سر کار بیاید که "هم با خود و هم با دنیای بیرون در صلح باشد و به انزوا نرود. کوشش ما این است که به تحریک طالبان این را برسانیم که با یک دگراندیشی، نظامی بسازیم که برای جامعه جهانی و منطقه و مردم افغانستان باشد. هنوز فرصت هست که از یک بحران بزرگ جلوگیری شود.

او اظهار داشت:

"چیزی به نام نظام جمهوری اسلامی آقای اشرف غنی که رفت وجود ندارد."

مسعود تایید کرده که طالبان از او خواسته‌اند که "بیعت" کند و به آنها بپیوندد اما او می‌گوید خواست ما "کلان و به خاطر کل افغانستان" است. باور ما این است که "ساختار حکومت به گونه‌ای باشد که همه مردم افغانستان خود را در آن ببینند".

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان