اینستاگرام ، گوگل و واتساپ باید از مقررات ایران تمکین کنند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 12:12

اینستاگرام ، گوگل و واتساپ باید از مقررات ایران تمکین کنند

شماره: 12875
Aa Aa

ابوالحسن فیروزآبادی می گوید مجوز مذاکره وزارت ارتباطات ایران با اینستاگرام، گوگل و واتساپ برای تمکین آنها از مقررات ایران صادر شده است.

رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران؛
اینستاگرام ، گوگل و واتساپ باید از مقررات ایران تمکین کنند

فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی ایران از صدور مجوز مذاکره ایران با اینستاگرام ، گوگل و واتساپ برای تمکین آنها از مقررات این کشور خبر داده است.

به گزارش اسپادانا خبر، ابوالحسن فیروزآبادی در ششمین همایش ملی فضای مجازی پاک که به صورت آنلاین برگزار شده اعلام کرده که ایران در حال حاضر قصد هیچ‌گونه مذاکره‌ای را با پلتفرم‌های فیلتر شده ندارد. وی ابراز امیدواری کرده که گوگل، اینستاگرام و واتساپ به مقررات کشور ایران تمکین کنند، مسئول مذاکرات با این اپلیکیشن‌ها وزارت ارتباطات است.

او گفته پلتفرم‌هایی که در حال حاضر فیلتر هستند جای هیچ بحثی ندارند اما به دوستان مجوز داده‌ایم که با اینستاگرام، گوگل و واتساپ وارد مذاکره شوند که آن‌ها به مقررات ما تمکین کنند البته ما معتقد هستیم که تلاش کافی در این موضوع صورت نگرفته است. ما قبول داریم که شرایط ما برای انجام این مذاکرات خاص است و نباید این مذاکره را با سهولت ترکیه، پاکستان و اندونزی مقایسه کنیم اما اگر ایران با موضع قدرت وارد شود و موضع ما منفعلانه نباشد در این صورت مذاکرات نتایج امیدوارکننده‌ای را در پی خواهد داشت. مسئولیت این مذاکرات نیز بر عهده وزارت ارتباطات خواهد بود.

فیروز آبادی با انتقاد از حضور مقامات سیاسی ایران که مخاطب خارجی ندارند در پلتفرم‌های فیلتر شده اظهار داشت:

ما آئین نامه‌ای در مرکز ملی فضای مجازی تهیه کرده و در اختیار مسئولان مربوطه قرار دادیم که در پلتفر‌م‌های فیلتر شده حضور نداشته باشند و به جای رسانه‌های رسمی، اخبار خود را در این فضا پخش کنند اما این آئین نامه مورد توجه قرار نگرفت و اکنون ما شاهد آن هستیم که مسئولان روی پلتفرم‌ مسدود شده آمریکایی مسائل سازمانی خود را مطرح کرده و حتی رونمایی از دستاوردهای سازمان خود را در این فضا اعلام می‌کنند. همچنین ما شاهد دعواهای سازمانی روی این پلتفرم‌ها هستیم البته قانونی بودن یا نبودن این موضوع را باید وزارت ارتباطات مشخص کند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان